Online users

Follower

Tuesday, August 4, 2009

What the hell pak cik

Perlu ke aku hormat seorang yang lebih tua dari aku jika dia menghina keluarga dan agama aku? Satu penghinaan yang tak pernah aku terima sepanjang aku hidup.Janji datang ambil pukul 6.30ptg, tapi end up pukul 7.15 baru sampai. Apa kes?? Diri sendiri yang salah, tapi tiba-tiba nak salahkan kami pula.Mula cari pasal, hina kami macam diri sendiri bagus sangat.Mulia sangat macam malaikat.What the hell pak cik.Bullshit la.

" Muka hampa semua ni pak cik tengok pun tahu. Muka taik!"
" Salam tak pernah bagi, good morning, terima kasih ka, langsung tak pernah ucap."
" Cina juga baguih.Reti hormat orang tua."
" Hampa ni mak bapak tak pernah ajaq.Tu yang jadi macam ni."
" Cikgu apa lagu ni? Akhlak tak ada.Mengaji ja tinggi."

dan banyak lagi penghinaan yang dilemparkan secara bertubi-tubi.

Masalahnya...siapa yang patut marah siapa la ni ha??? Fikir kau tu orang tua je kami tak melawan.Senyap ja.Bila kau hina family aku, kau memang melampau la pak cik.

@#$%^&*#$$!!!!

Kau fikir kau orang Banjar, kau boleh kutuk kami orang Melayu suka-suka hati ke? Beradab la sikit.Tak kan benda kecil yang kau sendiri buat salah,kau nak tuding kat kitorang.Terang tang tang kau yang salah. Ego nak mampus! Langsung tak nak mengaku kau yang salah.Pergi mati la weyh. Dasar tua tak sedar diri. Laki bini sama je.

Lega pasni tak perlu menghadap muka kau dah. Heaven.

Orang yang rapat dan kenal aku tahu aku macam mana. Penghinaan yang dilemparkan tadi semuanya fitnah semata-mata. Kau tak ada hak nak kutuk dan hina aku macam tu sekali. Mak bapak aku dah aman dalam kubur tu. Jangan kau nak cakap yang bukan-bukan pasal dorang.They're my parents not yours!!!!!

24 comments:

cahayachenta said...

tu dia.. hangin betul tu... wpun org tua perlu di hormati, tp tu bkn alasan diorg tak patut hormati org2 muda.. betul tak.. hrmat org yg tau hrmat2 org lain dan diri sediri..

mimi mimi. said...

ya Allah..
knp smpai mcm 2 skali dia maki org..
kalu salah pon,pada2 la..
pacik da tua..
kalu pacik senyum, baik hati msti org suka..

biaq la pirah.. org tua..nasib baik org kesian..

♫♫Remaja Komputer♫♫ said...

biaq pi lah org camtu...lagi layan lagi saket...sumbat telinga dgn earfon ag best(selalu buat)...pastu nyanyi..hehehehe...sabar yea...

widda_me said...

sabar2

LaLa said...

tudia gunung berapi meletup,
bawak2 besabaq

DeVoTeD LiLy said...

weyh..
mulut pak cik tu...
macam ta pnah pi sekolah ja...
adoiiii..
pakcik ni..pakcik dah tua,,,
tunjukla contoh y baek...
pakcik kan bagos..tp awat dok maki org...
dah aku plak mmbebel..
huhu..

azuan said...

bagus le ko diam saje...
orang tua macam nie jangan layan...
buat sakit hati je..

imHepPie said...

huiii..ape da ini pokcik..

kasar gile bahasa...

mmg hampeh.com arr...

<< s| tED| >> said...

be cool zack.. banyakkan istigfar....

jangan di layan orang yg tidak tahu menghormati sesama kita

adawiah.zaini said...

ni bapak lelaki honda civic bodoh tu kot. biadab

infinity1811 said...

aku juga mangsa cacian org tua itu...haih..syukur keturunan kami bukan macam tu~

yon said...

babi gle pkcik nih..
korang x mlawan ke?
sialan..
kalo akak mmg nk mati la pkcik nih..
kua keta tros penendang je keta die..
bodos pnye org tua..

~ceRRy beRRy~ said...

hmmmm..
kalu ikutkan mmg x ptt pn pak cik tuh ckp mukan2 camtuh skali...
pak cik kepala x btol sket kot time tuh :)

SasHa Lee said...

biaq pi olang macam tue.. memag tak makan saman..org muda pun kene hormati gakk..

Luth Textile said...

zafirah,
pikir je apa yg sy pesan kt awk td k.. tabah.. ini semua cabaran..
ingat, tak lama je nakg skola tu..

angahpikah said...

pirah..ang xpyh sabaq..len kali sound je blk.. eeee...ee kalo aku, tak lpskn pcik 2 ngn aman..

hahaha..jht x? wlpn krg baik utk kurg ajar ngn org tua, tp skali skala wajar beri pedoman pada mereka..hehehe..

go go pirah..

DoDu@HaHA said...

sound je pakcik tu balik... dengan penuh sinis dan sinis dan sinis lagi, biar smpai die termalu sperti terlondeh sluar.. baru die sedar agaknyee..

mamma mia! said...

tah pakcik ni.. pangai cam hape tah.. cam syaitoooooooonnnnnnnnnnn die ingat die maki hamun camtu die kire tahap dewa munya baik la.. ceyt!! pigida mabukkkk

QisTina said...

saboo bebanyakkk..
huhuhu..
marah betol zack..
x baek la pak cik tue hina parents orang..
ish2..
bengong nyer pak cik!!

suezensuzanna said...

tuudiaaa....marah nmpk...ilek babe..erm..awat hang x p tampaq ja muka dia..biar bisu....tambah pekak skali....kecacatan terus tuh..pastuh biaq p dia...x leh nk wat kacau lagi...

Softtouch [Hanim] said...

kurang ajar tul pakcik tu yer..islam ke x dik?dasar mulut logkang..
yg puji cina buat ape?cina tu lagi jahat...bengong punya pakcik

sha89 said...

isk2..kuang ajar tul pak cik tu...

klau aku, jgn harap aa nk duk diam je...mmg aa die lg tua tp mulut die cm longkang je.

xpela zack...lps ni ko xhadap lg muka die...

~miena^^ said...

kojaq toi pkcik tu..
awat hmpa tak kata dia balik..huhuhu
perli2 cket pn dh puas
damm!!!!

Att Ashburn said...

aih klo att dh sound pakcik tu..bengong..asl nak kaitkn mak bapak plak..panas arr ni..
relax2 ye zack

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger