Online users

Follower

Tuesday, March 8, 2011

Mari ke gym!

Hey hey hey. Semalam bermulalah episod saya ke gym.Wohoo.Terus feeling diri ini atlet negara.Suasana dalam gym sangatlah 'sihat'. Kiri kanan orang work out.Mula mula tu, ada la rasa inferior sikit sebab first timer.Tak ketahuan nak buat apa dulu.Mujurlah saya datang dengan my own instructor merangkap housemate saya yang pernah work out kat gym ni last year, Cik Wan Z. Dia la yang bagi tunjuk ajar nak buat apa dulu.

Kebetulan terserempak dengan Bob.Tabik spring la dekat dia.Dulu badan dia bam bam.Sekarang ni, dah slim teruk.Ramai yang tegur dia dah kurus.Dia saja yang deny.Ala, biasalah. Jawapan standard bila orang puji.Hehehe.

Heart rate saya sangatlah tinggi.Not good for your health.Patutnya under 150 untuk umur macam saya ni.Tapi naik mencanak sampai 180! !@#$%^&*((%. Nampak sangat jarang work out kan.Huhuhu.Even nampak ja badan saya ni MACAM sihat, tapi sebenarnya tidak.Orang yang lebih berisi dari saya naik bukit tak mencungap, saya pula hup hap hup hap macam ikan emas tak cukup oksigen.

Bob cakap aku tak perlu ke gym sebab dah kurus.Dia tak tahu aku ni nampak ja kurus tapi sebenarnya tidak.Aim aku nak kecilkan peha.So, work out yang perlu dibuat semua haruslah melibatkan kaki.Kayuh basikal, jogging,moon walk.

Antara facilities yang ada.Next time, nak try main dengan bola tu pula la.Hehehe.

Sit up.Buat 10 kali ja weh.Jenuh ketaq perut I. Huhuhuhu.

Penat dah aih.

Yang ini saya mampu angkat pemberat 5 kilo saja.Lepas ni berketul la lengan saya.Huahuahua.

Baru faham perasaan orang yang masuk biggest loser.Kalau badan tak fit, boleh mengah hang time work out.Yang penting, jangan push diri buat benda yang diluar kemampuan.

4 comments:

Drunbella Khoo said...

fuiyoh pirah p gym.
gigih pirah.
hahaha.
aku pun teringin nak p gym tapi xda geng.
haih.

apezs shah said...

salam

wah mcmtu sekali ke..
alaa good luck juga yea.. :)

eLLy said...

Kayuh jng tak Kayuh!!

eDdY said...

pasni ko jadi lidi la z@ck oiii(^^)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger