Online users

Follower

Tuesday, September 27, 2011

Minta tolong.

Sejujurnya, aku kurang selesa bila nak minta tolong daripada orang lain. I guess sebab diri ni dah biasa buat kerja sendiri. Style tak nak menyusahkan orang lain. Sebab aku tak nak orang rasa terbeban bila aku minta tolong. Selagi mampu, aku akan buat sendiri. Bukan sebab ego.Tapi sebab aku rasa aku punya tanggungjawab untuk buat apa yang aku patut buat rather than asyik menyendeng kat orang lain, minta tolong. Contohnya, nak ponteng kelas tapi attendance amik. Minta tolong kawan untuk sign kan attendance sheet. Boo to this type of people. If minta tolong ke arah yang elok, still boleh terima pakai lagi. Mungkin jugak aku rasa macam loser kalau asyik nak minta tolong. Aku lebih suka berusaha sendiri untuk sesuatu perkara. Tak kisahlah penat satu badan pun. At least aku tahu itu atas usaha aku sendiri.

Pernah jugak aku minta tolong daripada orang lain. Tebai muka ni haa. Rasa malu macam mana entah. Malu sebab dah susahkan orang lain. Tambah lagi kalau hang asyik ulang minta tolong kat orang yang sama.Boleh berbulu weh.

2 comments:

eDdY said...

xper z@ck..
kite ni manusia biase..x mampu nak wat sumer mende sendiri..

[z@ck] said...

eDdy..
btoi jugak tu.huhuhu.tapi tu la.aku ni segan sikit nk minta tolong orang

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger