Online users

Follower

Tuesday, October 4, 2011

Talent Night 2011

Al kisah Talent Night. Bear in mind, gambar yang bakal korang lihat adalah gambar yang aku cedok dari FB orang lain. Credits to Alli Afandi, Najihah Rahman & Safwan Sahar. Show start 8.10 malam dan berakhir 10.15 malam. Terpaksa hambat orang balik sebab book hall sampai 10 malam ja.Ikutkan hati, nak ja lepak lama lama atas stage, camwhore sana sini tapi apakan daya. Bergambar kat luar dewan je lah.

Terima kasih tak terhingga kepada anak buahku (Cultural Committee) yang telah bertungkus lumus atas pentas, berlari ke kiri dan ke kanan stage untuk pastikan semuanya berjalan lancar.Special thanks to Nurul, Juwe, Bubu, Vince, Mas dan Khai for your work. Frankly speaking, if tak ada dorang ni semua, event takkan jadi awesome macam semalam. Feedback yang aku dapat dari few people pun semuanya positif.

"Talent Night tahun ni much more better dari tahun lepas. Kalau ada star, aku bagi 4/5. "
"Rugi la sapa yang tak datang tahun ni. "

Ok. Cukup la mukaddimah sampai 2 paragraph. Tengok gambar pulak la noh.

MC, Zack dan Izzy. Gandingan yang serasi. Awal awal kaku but towards the end, dah dapat cari rentak. Oh.By the way, tema Talent Night is Celebrity.That's why Izzy macam Audrey Hepburn.Kelas kau mariaaaah! =P

Persembahan pertama dimulakan dengan band Kasanova Malaya.Lagu Gadisku sangat terbaik oh. Gorengan gitar yang sangat sedap.Dorang cakap in the middle of performance, dorang ada terkucil sikit.Tapi tak ada yang perasan sebab semuanya buta muzik. Hahaha.Hanya tahu melihat dan mendengar secara basic saja. Semuanya sedap di telinga kami.

Persembahan kedua dari the Kampung Boys. Kampung la sangat.FYI, si vocalist dah lama duduk oversea.Jadi nama kampung boys ni sebenarnya sangat ironi untuk dipadankan dengan dorang.Cakap BI bersembur ni.Hehehe. Dorang bawa medley songs mengikut cara dorang sendiri. Sangat unik.

Persembahan ketiga dari kumpulan Paradigma. Wah. Semangat betul Naufal menyanyi. Dengan dance move yang sangat wow membuatkan para juri ketawa besar. Jangan terkejut. He sang 'Someone like you' by Adele last night. Siap bawa backup singer lagi.Hehehe.

Persembahan keempat daripada Ky. Pergh. Speechless. Tak sangka Ky sangat berbakat. Sepanjang aku kenal dia, aku memang tahu dia ni sangat berani dan kelakar. Tapi bab menyanyi depan audiens ni, semalam aku baru discover. Tak sangka dia sangat talented. Tak cukup dengan tu, pandai tarik perhatian audiens dengan mimik muka dan gayanya yang sempoi.Cayalah Ky!

Persembahan dari duo, The Rookie Cookie. Touching I would say. Siap dengan props dia angkut.Tak cukup dengan tu, siap ada slide show lagi.Holloh holloh holloh. So sweet. Suara Nurul sangat sedap. Kena dengan lagu yang dia bawa semalam. Parachute & When I look at you.

Persembahan solo daripada Suleiman Fawzy. Sol sol. Sangat cute. Lagu yang dia bawa semalam ditujukan khas untuk seseorang yang bertakhta di hati. Sampai sekarang aku masih tertanya tanya siapakah gadis bertuah itu. Even ada terkucil silap key, dia tetap maintain atas stage. Tambah pula dengan sokongan audiens. Nice job Sol!

Persembahan terakhir daripada Shuhada,Afiq & Hafizuddin. Memang gempak la. Lagu yang Shud bawa, "I will survive". Memang survive betul! Satu hall berjoget, menyanyi sama sama. Lagu legend ni weh. Gelek jangan tak gelek. Bab suara tak sampai letak ke tepi. Yang penting, enjoy! =)

Ada satu persembahan istimewa daripada sorang artis yang kami terbangkan khas dari Kuching,Sarawak. Hehe.Tak ada la terbangkan khas.Kebetulan dia ada kat sini sebab suami dia buat PhD. So, alang alang dah buat Talent Night dan dia pun lama tak menyanyi, kitorang jemput untuk buat closing performance. Korang kenal tak dia ni sapa?

Nah, satu lagi gambar. NURUL AF 2 la kawan kawan. Ala, yang kena gosip dengan Kaer dulu tu. Dah kahwin dah pun weh. Kalau dalam tv nampak kecik, tengok in real life lagi kecik. Comel lote ja orangnya. Dia bawa tiga lagu. Manusia, Sejakku bertemu padamu & another song, single dia.Tapi aku tak ingat tajuk lagu tu.Huhuhu.Sedap la hai suara Nurul ni.

Us on red carpet.

So, keputusan malam tadi :

1st place : The Rookie Cookie
2nd place : Kasanova Malaya
3rd place : Wan Khairun Nadiah
WMSO's Choice Award : Shuhada, Afiq dan Hafizuddin ( I will survive)

Tahniah kepada semua yang terlibat!

4 comments:

eLLy said...

wah sangat ber'bakat :P

hang wat bakat ape?

[z@ck] said...

eLLy..
saya jadi juri je akak.hahaha

masshie mastura said...

menarikla korg pnye talent nite nie :)

eDdY said...

ko x perform ker z@ck??

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger