Online users

Follower

Wednesday, August 8, 2012

Restoran Arabian Mendy, Lagenda Heights

Hari ni buka puasa kat Arabian Mendy.Untuk yang duduk kat Sungai Petani ni, nama kedai ni memang tak asing lagi. Boleh kata semua orang tahu la pasal kehebatan nasi Mendy ni. Terletak di Lagenda Height, bulan Ramadhan kedai ni start buka pukul 3 petang sampai 10.30 malam. Sebelum ni aku dah pernah pergi sini untuk buka puasa tapi hajat tak kesampaian sebab tempat fully booked. So, kalau nak makan kat sini, better book awal awal sebab selalu sangat full house. Kalau nak makan lewat sikit lepas Maghrib, ok la kalau tak book. Tapi better book la untuk selamat. Ni number kedai untuk buat reservation 04-4247900.

Basically, menu kat sini berunsurkan makanan arab.Nama pun Arabian Mendy kan. Haruslah arab.Ada beriani, kebab, dan yang paling special tentulah Nasi Arab Mendy. Boleh pilih nak daging, ayam atau kambing. Walaupun aku gemar daging kambing, tapi aku tak berani makan banyak, takut pening. Mengalahkan orang tua kan? Hahaha. Makanya, aku ambil ayam. Harga pulak sangat reasonable dengan portion yang sangat banyak.

Nasi Arab Mendy ayam hanya RM 9. Ayamnya sangat lembut. Aku pantang sikit nak makan dengan sudu ni. Remeh. Tapi bila makan nasi mendy ni, senang betul nak robek isi ayam tu sebab lembut sangat.Even tulang dia pun kita boleh gigit. Punya nak habaq kata lembut.Hahaha.

Beratur haa nak bayar. Murah rezeki tuan kedai bulan puasa ni. Selalu ja penuh. Servis pun tip top. 

0 comments:

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger