Online users

Follower

Wednesday, April 22, 2009

Pernah main rollerblade tak?

Dulu kau pernah main rollerblade tak? Seingat aku, waktu aku darjah 3, permainan ini memang popular. Zaman tu if ada rollerblade, kau kira paling top dan loaded la.Kau akan jadi tumpuan ramai la. Aku ingat lagi waktu aku tinggal kt Jitra, depan halaman rumah aku tu luas dan kosong.Aku ada sorang kawan perempuan kira-kira kaya juga la dan belagak. Aku pun pelik kenapa aku boleh rapat dengan dia.Huh.Setiap petang mesti terjojol muka dia kat pagar rumah aku.Minta tumpang halaman rumah nak main rollerblade.Siap tabur-tabur bedak Safi lagi nak kasi licin sikit.Ironinya aku tak ada rollerblade.Jadi aku hanya tengok perempuan ni main,jatuh dan bangun semula.Iri hati sungguh aku.Aku meronta-ronta minta mama beli kan rollerblade.

Tapi langsung tak dapat sampai la aku umur 20 tahun, aku dapat pleluang main. Dekat Queensbay.Wah! Seronok sangat.Terasa macam nak panggil je jiran aku yang belagak tu tengok aku gelongsor-gelongsor macam pro.Play like a pro la beb.Kau hanya perlu bayar RM 16 dan kau boleh main sepuas hati kau.Tak ada time limit pun.Kebetulan time kami pergi da pukul 9 malam.Court rollerblade tu kami yang punya.

Masing-masing cuba bagi pose menarik sambil cuba imbang badan dek roda yang tak reti nak berenti berpusing.

Walaupun dah dekat 10 tahun tak main rollerblade, aku tetap gagah meluncur.Vangga! Ada seorang kawan aku ni tak pernah main rollerblade.Kesian dia.Menangis tak ingat dunia sebab tak reti nak stabil kan badan.Haha.Jalan sikit,jatuh. Penat juga la marah-marah dia semalam sampai la dia tahu main sikit-sikit.Ok lah tu.Nanti kita pergi lagi ye kema! hahaha.

Antara aksi yang sempat dirakam.Hehe..watak utama : Kema
Sesungguhnya aksi di atas tidak di lakonkan semula malahan ianya adalah benar-benar terjadi.

Juara tanpa jatuhan bontot ialah Wan , aku dengan dua jatuhan , Ada dengan 4 jatuhan dan Kema dengan jatuhan yang paling banyak. =)

Memang seronok dan aku sarankan kau-kau yang di luar sana untuk cuba benda ini.

13 comments:

mamma mia! said...

huhu... z.. kn aku dah kate jgn publish gmbr yg itu.. =(
sob2... ngajuk ah! huhu

aizul said...

bontot budak yang jatuh tuh aku kenal sgt!

=)

adalicious said...

ahahahaha..
kejam la letak gmbr kema.
tp mmg bes la.
lps ni wt tournament utk budak tesl!

~miena^^ said...

hahha ak mampu ja bli tym tu
bkn nk kta kaya tp dh dok menangis nanak bnd tuh bapak ak pn dh nek bengang.bli jela..huhu

mR SyamEL said...

kema...
solat ap 2??
ad solat tga men roller blade ke?
wakakaa

kema hafilah said...

kema??
nm sm~
n aku jga xbp mahir maen e2!!!
nmpk cm having fun gla....
i'll try!!!

nas said...

mcm bez ja!!
sian kema tuh!!
hahahahah

AkuAyie said...

ahaha..ciannyer Kema..

Nanti korang ajar Kema sampai dia pandai roller blade ek. Hehe. (ckp pandai, padahal dia pon x pernah men..haha)

[z@ck] said...

mamma mia: aku kn da minta izin ang..ang x lyan pn..so..dgn koser veto ak..ak publish gak..

aizul : ko knal ek..hahaha..

adalicious : aku tau ang pn suka.hehe.jom.kita jd penaja pertandingan..

syamel : solat kangkang.hahaha

[z@ck] said...

miena : ang kn kaki bebai..hahaha

kema : ajak kunduq p c2..mmg bes..

nas : mmg awesome!

akuayie : memang kesian..hahaha

Mr Daha said...

Peh!! aku tringin sangat2 nak main tu... tp xda orang nak teman sbb mahal sgt... jeles tul!

[z@ck] said...

daha: next time nak p, ajak kitorang..hahaha

infinity1811 said...

uuu...rse btuah je vontot ku x mencecah lantai...hehe...

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger