Online users

Follower

Monday, August 24, 2009

Meriah betul


Hari pertama Ramadhan, family Pak Su dan Pak Ndak balik kampung.Wah.Meriah betul. Makan besar la berbuka nanti. Tok pantang kalau anak cucu dia balik, mesti jamu macam-macam.Paling kurang, lauk mesti ada tiga mata. Malia teringin nak makan ikan darat.Sanggup balik dari UITM Shah Alam semata-mata nak menjamah ikan keli goreng buatan Hajah Saudah. Pergh. Perempuan ni hari first dah pandai mengidam nak makan itu ini.
Hujan tak berhenti-henti kat Titi Gajah ni. Memang best la kalau dapat tidur. Aku jangan harap la nak dapat tidur.Ada je kerja nak kena buat kat dapur. Tok buat bisnes acar buah.Bila datang je bulan puasa or musim kenduri, memang tak menang tangan nak ambil tempahan.

"Pirah...!!! Mai tolong tok kupas bawang ni.Aku nak buat acar, orang nak mai amik esok ni"

"Pirah...!!! Tolong tengok acar tu. Kacau-kacau sikit.Pas tu tutup api tu."

"Pirah...!!! Potong kurma sat.Aku sakit pinggang dah buat semua ni."

Satu besen dia bagi kat aku. Hah.Bengkak mata menangis sebab bawang ni.Halia, bawang putih pun dia suruh aku kupas.Wuwuwu.Tok ni. Langsung tak bagi chance kat aku nak peluk bantal.Aku tak reti nak kupas bawang kat dapur. Mesti kena mengadap tv juga.Sebab tu lembap ja buat kerja. Tsk (T_T). Lembap-lembap pun siap ok. Tak tinggal kerja macam tu ja.

Nikmatnya berbuka kat rumah sebab dapat makan macam-macam. Sambal udang, ikan keli,daging bakar, ikan sumbat. Wallaweh.Sedap woo..Balik maktab tak ada nya nak makan macam ni.

16 comments:

DeVoTeD LiLy said...

ehh..
tok aku buat acar...
tp ta la sebz tok ang...
hehe...
naseb mak sedara aku ramai..
klu ta aku pon jd cam ang..
hahaha..

adawiah.zaini said...

nk mkn ikan pari, coq keria, pajeri nenas. nyum3

oranglidi said...

meriah2!

azuan said...

meriah3...

tak pernah kupas bawang...p

Mady said...

tak than shot pants, gagaga

AyanaAsham said...

meriah2
gile besh dpt berkumpul reramai buke same2..
bile boleh aku balik kg berbuke ni.

kema hafilah said...

sonok nya blk umah :)

LaLa said...

amboi sakan makan kt rumah.syiok2

joegrimjow said...

yg ke3 ape cer?

<< s| tED| >> said...

zack! i msh yu!! ekekekke.. dah selamat balik ke??

meriah sakan puasa kat kampung.
atok hang buat acar ke? mak aku pun sama.. x larat nak menolong... ekekekekkekeke

selamat berpuasa :)

Att Ashburn said...

sedapnye..tul2, kt mktb x merasa la mkn cm tu hehe

Softtouch [Hanim] said...

meriahnya...mcm2 makan..daging bakar tu tak tahan ..sedapnya zack..teringin lah plak

luth textile said...

bila pulak ada berukband?

lucky said...

hee.. slamat bbuka d umah.. yg smemang nye ag bez dri bbuka d mktb.. :)

QisTina said...

meriahh nyer umah hang..
jeles2.

p/s: Ku juga benci kopek bawang. Buatku tersedu sedan.(betul ker ayat ni?)

:D

adawiah.zaini said...

lama x kopek bawang bru kopek sket dh teriak. huhuhu

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger