Online users

Follower

Wednesday, July 21, 2010

Belagak gila tak makan udang kecil

Dulu aku cukup pantang kalau ada udang kecil dalam makanan aku.Aku memang takkan jamah.Sama macam Zul.Kami memang cerewet sikit bab makan.Tapi yang peliknya, udang galah makan pula.Kak Bah cakap aku belagak.Udang kecil yang murah tak nak makan tapi udang besar yang mahal tu lalu pula nak makan.Tambah-tambah kalau buat sambal udang.Pergh.Aku paling laju sekali.

Sama juga dengan sayur.Tambah-tambah sayur sawi dan semua sayur hijau.Jadah aku nak telan kalau kat rumah.Asing letak tepi pinggan.Sebab tu tok selalu membebel bubuh sayur tapi tak makan.Last-last bihun tu letak kicap, sos dengan daging ja. Kalau ada sayur pun, cenonet ja dia bubuh.Tapi, bila datang sini, makan la pula kan.Bila dalam keadaan 'darurat', kita akan makan apa saja demi kelangsungan hidup.Itulah yang berlaku padaku sekarang.

Makan tak boleh memilih.Makan ja apa yang ada.Nak cari udang galah memang ada tapi mahal.So, makan la udang kecil kalau kempunan sangat.Lebih economy saving.Orang cakap bersederhana lebih bagus dari tamak kan?

14 comments:

Dee said...

bagus..anda semakin matang zack n dh pandai menilai..

bila sok2 dh keje..barulah tau erti penat lelah org2 yg membesarkan kita dan kesusahan mencari sesuap nasi..so makanlah apa je yg dihidang..jgn cerewet..hehehe..

Peri PiA said...

memang eksyen ehehe :P

akak cerewet tang teh tarik

sI tEDI said...

udang kecik ke udang besau ke. semua i belasah

Softtouch [Hanim] said...

baguslah mcm tu..dah xmemilih..amalkan bila nnti dah balik msia yer..

deus X machina said...

aku pun tak makan udang, kah kah

suezen said...

ahah...br ko tau...jgn memilih beb..mkn je ape yg ader yg penting halal n murah:D

hans said...

hahaha
dulu aku pun tak makan
bukan sebab berlagak tapi memang xsuka makan
sekarang semua telan
kahkahkah

p/s : Review Film : Inception Memang Terbaik! Aku Sangat Teruju! Kreatif!

molmolla said...

ngehehehe. ku tetap tak mkn sayur dari dulu smpi sekarang :D

zai said...

aku tak makan udang lgsung, org ckp aku cerewet, tp sayur semua aku belasah he

Whoopz said...

Dr sekecik udang sampai la sebesar udang.. N asalkan nama udang semenya gwa
























Makan..

Judiene said...

hang taw xpa
jgn dok memilih sgt naa

XP

I_Hate_Lolipop said...

udang kecik ko tak makan sbb kulit tak buang ke?... demanding. tabuh tak habaq baru tau.

AMIRA IS MIRA said...

udang goreng dengan black papper!kene try

Brilliant Marjan@اداويه said...

sy pun xmkn udang kecil..kita serupa la zack..udang besau je sy mkn..tapi sebenarnya, sy bukaan cerewet..mmg xbole mkn..udang besar tu pun mujur boleh telan..ikan masin pun mkn tau..

tp, semua jenis sayur, sy makan..ulam ke peria ke..mkn je..awet muda..

~sambal belacan xmkn!sebab dari udang!

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger