Online users

Follower

Wednesday, July 14, 2010

Kita generasi Millenials

Semalam belajar pasal Gen Y or so called Millenials.Rata-rata kita golongan Millenials yang mana lahir pada tahun 1982 hinggalah sekarang.Salah satu character Millenials ialah patriotik.Kelakar sebab aku rasa golongan muda mudi sekarang tidaklah sepatriotik golongan veteran or so called Gen X.Kita tak rasa perit jerih orang dulu pertahan Malaysia.Bukanlah aku tolak mentah-mentah yang kita ni langsung tak patriotik.Cuma kita tak sekuat orang dulu.

Jujur aku cakap bila ditempatkan di satu negara asing macam NZ, baru kita rasa lebih menghargai Malaysia.Lebih patriotik.In a sense of we are proud to be Malaysian.Lebih bangga bila orang boleh recognize kita dari Malaysia.Bukan dari Indonesia.Dulu yelah orang tak tahu Malaysia tu kat cerok mana.But now they start to know Malaysia and our culture.Dan kami pelajar oversea ini ibarat duta kecil Malaysia.Cuba untuk perkenalkan Malaysia di mata dunia.Ingat senang ke? Terpaksa refer internet juga der.Takut bagi wrong info kang terpesong pula kang.

Kalau sayangkan Malaysia, ketepikan ego,warna kulit dan agama.Tak ada masalah pun kan? Stop being racism.Peace yaw.

Malaysian in New Zealand.

I guess this is a part of PATRIOTIC. Kalau setakat nyanyi lagu 31 Ogos, kibar-kibar bendera tu, apalah sangat.Yes, I'm proud to be Malaysian.

5 comments:

zai said...

hahaha.yeke patriotik...tang mana nth bdk2 zmn skrg tu ada smgt cm gtu.tgk smgt nak berhibur banyaklaa

xazryx said...

bnyk malaysian yg racism .x suke ar org camni .

Dee said...

kalo yg lahir tahun 1982 dikatakan gen Y..kak dee gen X lah ye..hahaha..tuanya aku..

sI tEDI said...

wah!!

patriotik gitu!

[z@ck] said...

zai..
agak la..party, clubbing,dadah,arak..apa lagi?

xazryx..
erm..hantar je BTN..bagi kursus sikit kasi bersih kepala otak.

Dee..
yup..akak Gen X.. =)

si tedi..
=)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger