Online users

Follower

Tuesday, October 12, 2010

Raya Sakan Contest : Cieut Nizar

16. Cieut Nizar. Teman seperjuangan di bidang perguruan.Tak pernah jumpa depan tapi sungguh mesra di alam maya.

Raya Sakan Contest by Insan Tinggi

Syarat-syarat penyertaan: KLIK SINI
Tarikh tutup: 30 September 2010

Cepat join contest ni. Mudah saja. Hanya cari gambar raya yang dianggap SAKAN. Tema dia SAKAN bukan MERIAH. Eh bukan ke meriah dengan sakan lebih kurang ja maksudnya. Tak kisahlah janji sakan/meriah uols Boleh?

Terjemahan SAKAN itu terserah kepada masing-masing. Kalau hang rasa hang pose pakai baju raya sorang-sorang tepi pokok nyok dah SAKAN, SAKAN la. Tok sah dok kisah kalau ada orang nak pertikaikan gambar hang tu TAK SAKAN!! Ada aku kesah?

Ini gambaq aku. SAKAN bagi aku. Gambaq hang. ADO?

So, join ok! Hanya juri saja yang tentukan SAKAN atau tak gambaq kita. Kanz@ck kan?

Join jangan tak join:
http://zacksygfaiz.blogspot.com/2010/08/raya-sakan-contest-by-insan-tinggi.html


GAMBAR YANG AKU PERTARUHKAN UNTUK CONTEST NIH:

Haa meriah ka sakan nih?

Gambar nih masa open house rumah aku kali kedua. Open house kali pertama masa hari raya pertama, jamu laksa. Ini kali kedua special untuk kawan-kawan aku saja. Aku buat bihum sup ja. Tapi air tetap AIR RIBENA. Hahaha. Kelazz tak beraya kat rumah aku? Mestila kelazz bak kata Fauziah Nawi sebab hidang AIR RIBENA. Mampu? Hahaha.

So berdasarkan gambar, yang sakannya ada yang tengah makan kuih raya(ada kuih almond london, semperit, tart, batang buruk, simpul kasih, maruku, kuih kacang, peneram, dsb), ada yang tengah nak snap gambar. Raya kan mestilaa snap gambar untuk pengdokumentasian (simpan jadi kenangan, upload kat FB n blog), ada yang tengah bermaaf-maafan kata hari raya kannn (aku la turr) dan ada yang sudah tertidur sebab jadi ular sawa makan tak hengat. (orangnya terlindung sikit, nampak kaki saja). Tu tak kira masa gelak tak ingat lagi. Boleh runtuh rumah aku nih habaq hang.

itu semua biasa. YANG PALING PENTING.

Nampak tak laptop MACBOOK aku atas meja tuhhh?? Celik mata luas-luas naaa.

Nampak tak tengah bukak blog sapa? Blog hang la z@ck. Walaupun aku beraya SAKAN tak hengat, aku tetap tidak lupakan hang yang berada di perantauan aka New Zealand. Aku makan sedap-sedap kat sini, hang makanconflake gam uhu dan roti arab ja kannn. Hehehe. Nak webcam dengan hang, siapalah aku. Aku bukan si pengutip durian. So sambil aku makan tu, aku buka blog hang. Kot-kot bau makanan tu sampai kat hang. Hahahaha. Kenyang hang bau makanan kat sini yang tersangat SAKAN. Ni baru cerita makanan kat Penang, belom lagi kat Aloq Setaq nuuu. :)

Sambil tu juga, aku promote blog sempoi hang kat kawan-kawan aku. Depa pun dah jadi silent reader hang kot!! Up traffic tuh. Owh.. baiknya aku!! HAHAHAHA *matilaa angkat bakul sendiri.

Cukuplah di sini. Sat lagi depa dok kata aku kuat kipas hang pula kannn. Kuat mengampu katanya. Hahaha. Tak pa. Aku tak kisah janji gambaq aku SAKAN. Sakankah? Ado?

0 comments:

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger