Online users

Follower

Tuesday, November 2, 2010

Mussel night.


Semalam kami makan mussel.First time ever merasa mussel NZ.Hohoho.Sedap weyh.Rasa lebih sedap dari kerang.Wawan pi kutip kat Eastbourne sampai satu guni.Tak pernah dibuat orang makan mussel tengah malam.Tapi sebab teringin, layankan jelah.

Kita berdua jauh berbeza.Rambutmu kembang, rambutku tidak.

Proses nak basuh mussel ni makan masa lama juga. Kena buang segala batu karang, rumpai yang melekat kat mussel sebelum direbus.Ada la terjumpa ulat melekat baik punya kat mussel ni.Geli duh.Asal jumpa mussel yang banyak rumpai, yang ada ulat, aku pass kat Hashrul.Geli.Hahaha.

Lepas basuh, rebus. Lepas rebus, makan la der.Cicah dengan sos cili dan mayonis.Pergh.Masyuk habis habaq hang.

Jakun tak biasa makan mussel.Hahaha.

Kebuluq sekoq sekoq.

Hashrul cakap nak kutip mussel pun ada syaratnya.Tak boleh kutip yang saiz kecil.Kena kutip yang saiz besar.Maybe yang kecil tu dorang nak preserve kot.Tak pun tak cukup besar untuk dimakan.Nak makan mussel lagi!

9 comments:

Kamsiah said...

zack...ala2 kerang/kepah kat mesia ke?

Whoopz said...

Awat x masak wat lauk..? Nampak mcm kijeng.. Hang taw kijeng x zack?

eDdY said...

cam sedap...hehe

ARC™ said...

sikit je tuuuu hahaa

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

terus rasa nk makan kerang bakar hari ni...

Faizal n Fashitah said...

Mussel sedapp huhuhu...

LUMUT said...

aku memang hantu mussel..
sumpah sedap...

kalau bleh nak je aku bawk balik bg org kampung makan..
mesti makcik2 suko.

Delaila said...

aku ingat katak gambaq 1st tu hooosh

shima said...

cmne rase mussel nie zack???

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger