Online users

Follower

Thursday, January 20, 2011

AIDS

Boleh tahan juga gambar Korea kat tv3.Tajuknya Thank You. Yang aku tengok setakat ni, yang aku faham la, budak kecik tu ada AIDS. Lepas tu semua orang macam menyisihkan dia.Kesian oh.Bila tengok cerita ni, baru aku sedar yang sebenarnya ramai lagi yang tersalah konsep pasal AIDS.Dorang ingat melalui sentuhan pun boleh berjangkit AIDS ni padahal salah.Jangkitan AIDS hanya akan merebak melalui suntikan jarum yang dicemari virus HIV, hubungan seksual, pemindahan cecair (air mani, air mazi, darah) dan melalui ibu yang telah dijangkiti HIV sahaja.Tak ada maknanya kalau sentuh budak positif AIDS, hang terus kena AIDS.

Aku tak ada pengalaman berhadapan dengan sedara yang ada AIDS ni, so tak tahu sangatlah macam mana keadaan sebenar pengidap AIDS.Just duk tengok dalam drama tv ja.Ha, lagi satu.Sekarang nak kahwin pun kena buat check up AIDS ni.Memang la keturunan kita tak ada AIDS.Tapi, apa salahnya kita buat check up kan? Orang cakap, better check dari menyesal di kemudian hari.Bukanlah kita nak bersangka buruk pada pasangan kita.Cuma prevention is better than cure kan? =)

Info diambil dari Kelab Pro Star Jempol.

2 comments:

kiki said...

thanks 4 da info =)

eDdY said...

waaa..sgt berguna info nih..hihi

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger