Online users

Follower

Tuesday, January 11, 2011

Apa cer Mrs. X sekarang?

Tiba-tiba aku teringat pula sama Mrs. X, my employer kat Welly.Oh.For those yang tak tahu, kerja aku diambil alih oleh coursemate aku, Najwa.Kesian pula kalau tak ada orang yang nak bersihkan rumah dia.I know her as a busy woman yang tak ada masa nak look after her own house.Even laundry pun dia tak sempat nak buat.So, she would be happy if ada orang yang boleh gantikan tempat aku.Mujur ada Najwa yang pada masa tu masih mencari kerja.So, I pass it to her.Tak tahan bila aku touch down kat Alor Setar, aku dapat call dari Najwa kat Welly bertanyakan hal laundry rumah Mrs X.Dia cuak nak tinggalkan rumah tu selagi dryer tak berhenti berpusing.Hahahaha.Sepanjang aku bekerja dengan Mrs. X, banyak kali juga aku biarkan dryer berpusing sementara aku pula dah balik rumah.Kerja bayar ikut jam memang macam ni.Cukup ja waktu, terus blah.Dia tak pernah marah pun sebab dia pun faham.Tapi kerja kau next week nya banyak sikit la.That's why kalau nak cepat siap, awal awal sampai tu, terus buat laundry dulu so that tak ada la kes dryer berpusing sorang sorang dalam rumah tu.Hihihi.

Rindu la pula kat Mrs. X!

6 comments:

apezs shah said...

aiyoook cantiknya rumah tetapi busy sangat ke ni hehe.. selerak tapi undercover lagi....:p

Cik Aien said...

boleh tahan la mrs.X punye busy.. eden rase, ekau xde mcm sush plak mrs.x tu nk idup.. eden rase laa

eLLy said...

Bangga bila ada anak melayu yg sanggup mencari rezeki di negara org sambil mencari ilmu :P

Mrs X. pun mesti teringat kat hang gak. awek cun dari Malaysia yg tinggi lampai ;p

eDdY said...

z@ck..ko mmg xder gambar mrs x ni ker??
aq teringin nak tgk la..hehe

att said...

rumah employer at dpn umah mrs X je zack. huhu. no 45

[z@ck] said...

apezs shah..
hahaha..living room tak berselerak sangat sebab dia jarang guna.bilik dia lagi horrible!

Cik Aien..
hohoho..sebab tu dia cari cleaner untuk tolong dia. =)

eLLy..
ye ke sis? hehehe..

eDdy..
tadak la weh.aku tak berani nak amik gmbr dia..ni pun amik curi2..hehehe

att..
hah? ye ke? wah..ni keja baru ke apa?

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger