Online users

Follower

Friday, January 28, 2011

Exam oriented.

Otak ni kalau tak diasah, memang akan berkarat.Buktinya, Bang Cik tanya macam mana nak selesaikan soalan add math dan aku blur.Jadah apa yang dia nak?Dah la bahasa Inggeris.Hello.Siapa cakap ajar English boleh faham term math dalam English? Itu dua benda yang berbeza ya anak anak murid sekalian.Kalau nak guna ilmu translate direct, memang sampai ke sudah hang takkan faham kehendak soalan.Rasa macam loser gila la hai bila tak dapat tolong adik sendiri.Walaupun dulu time SPM, saya skor A dalam Add Math, itu tak bermakna saya akan terus cemerlang gemilang dan terbilang sepanjang hidup saya dalam subjek Add Math.Nampak sangatlah exam oriented aku ni.Belajar semata mata untuk pass exam.Hurm.

Tapikan, ada certain time,aku berjaya tolong Bang Cik.Hahaha.Bangga sekejap.Itupun lepas bang cik terang apa kehendak soalan.T_T

4 comments:

Cik Aien said...

meeh sini soklan yg bang cik tanye. eden minx tlg jiran sebelah rumh ajarkn. kbetulan ckgu addmath!

ADLIL RAJIAH said...

Ahaha! terasa pedas pulak bila baca entry ni. sbb terkena kat btg idung sendiri. bahah

eDdY said...

alaaa z@ck..jgn tgk soklan dier part yg ayat2 tu..tgk nombor jer...insyaallah bole..

z said...

dh lama terkubur addmath since masuk uni amik property management -__-"

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger