Online users

Follower

Wednesday, January 5, 2011

Jelatah

Credit to google.

Tak pernah aku duduk lama kat meja makan.Kali ini penangan lauk tok memang buat aku tak bangun bangun.Hari ini makan nasi berlaukkan ikan goreng,sambal belacan,sayur kubis masak kunyit dan jelatah.Jelatah tok bukan main sedap lagi! Pulun yang tu sampai 3 kali cedok! Jelatah ni selalu orang jamu time kenduri.Nak buatnya senang ja tapi kalau bahan dalam tu tak fresh, boleh potong selera der.Aku suka jelatah yang simple je.Yang letak timun,nenas dan cili.Tak suka yang letak kacang tumbuk.Kuahnya pula suka yang rasa masam masam manis.Haa.Gitu.Rahsia jelatah yang sedap, timun jangan pahit dan nenas mesti grade A! Hahaha.

8 comments:

saya_arief said...

terase lapar di perut ini.
;D

[s][u][e][h][a][n][n] said...

NYUM2...I LIKE :)

nur.sa said...

err.. sama macam acar timun kan? ke lain,zack?

noorafzan said...

uih..nak pi kenduri la camni..

ASaDa RyutaRo said...

kalau letak kacang tumbuk lagi ummm! hahaha... jelatah ea nama dia. mak aku panggil salatah. dekat cairo ni pun ada, diorang panggil 'shalatah'.

eDdY said...

aq kurang minat jelatah ni...
sbb masam...huhu

eyk@_zuL said...

org utar pggil jelatah eh??cm acar timun la kn?letak cuka n gula sikit kan?

[z@ck] said...

yup yup..macam acar timun..nama lainnya jelatah.hehehe.

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger