Online users

Follower

Monday, January 3, 2011

Mahal mahal.

Pin! Pin! Pin! Bunyi motor kedengaran diluar.Oh.Pak cik jual ikan rupanya.Hahaha.

Tok : Ni berapa sekilo?
Penjual ikan : Sekilo 6 ringgit mak cik.
Tok : Tudia aih.Mahainya! (sambil buat muka garang) Bagi setengah kilo sudah la.

T_T Semua benda dia nak gaduh mahal.Sampai aku naik segan dengan pak cik tu.Tok banyak complaint sangat.Aisehman tok.Kalau nak murah, pi tangkap ikan sendiri la tok!Senang cerita.

p/s : Santan pun dah naik harga sampai RM 9 sekilo! Terus teringat kat Kak Jaja yang berniaga nasi lemak tiap tiap hari.Sekali buat, mesti berkilo kilo santan.Hurmm.

9 comments:

Peri PiA said...

dulu kat taman rumah mak akak duduk dtg dgn lori kecik :)

Helios said...

betuk kak zack.,, parents sy pon jual nasi lemak jgk. bawang cabai semua naik harga.

[s][u][e][h][a][n][n] said...

tiap2 bulan pi beli barang dapur...mmg terasa sgt bila naik harga :(

miena ramlee said...

tok hg boleh than gengster noo,,hehe

malar said...

hi zack... tahun baru... harga barang pun baru... gaji aje gaji lama :(

ASaDa RyutaRo said...

tu diaa..

siyes ikan lagi mahal sekarang ni. tapi bagus jugak untuk nelayan. ikan naik harga tu sebab nak cover harga minyak pegi tangkap ikan kat laut kot.

Orang Senyap said...

ui.. barang dah naik ke?

serius saya xambik tau sebelum ni, cukup bulan bagi duit kat mak, yang saya tau peti ais tue sentiasa penuh dengan makanan.. hehe

[z@ck] said...

Peri PiA..
sini susah lori kecik nak masuk.jalan kecik.huhuhu

Helios..
kan kan..mesti ur parents susah hati kan harga barang semua naik.huhuhu

suehann..
yaa..org perempuan yang kena effect kuat sekali sebab duk pi beli barang dapur.laki tak terasa sgt sebab dorang bukan amik port sgt bab ni.

miena ramlee..
hahaha..sort of

malar..
usulkan kat najib naikkan gaji!hahaha

Asada Ryutaro..
hahaha..ada logik juga tu =p

Orang Senyap..
haa..lelaki mmg tak terasa sgt sebab tukang hulur duit ja.pompuan yg shopping ni yg tau situasi semasa.hehehe

eDdY said...

xder mende yg murah dah skank ni..huhu

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger