Online users

Follower

Tuesday, January 4, 2011

Thanks driver!

Baru balik dari Pekan.Dalam bas tadi, aku teringat budaya orang Welly bila turun dari bas.Kat sana, dorang akan cakap "Thanks driver" bila turun dari bas.Tak kira la dorang turun dari depan atau belakang bas, dorang tetap akan laung "Thanks driver! " kuat kuat.Bergema satu bas.Hehehe.Tak perlu nak rasa malu buat macam tu.Bus driver kat sana juga peramah.Setiap kali orang cakap thanks, dorang akan balas dengan senyuman.Macam itu la kita mahu.Mesra pelanggan.Memang awal-awal aku terkejut juga.First time experience budaya macam ni.Lama kelamaan, aku dapat adapt.Lagipun benda elok harus menjadi ikutan.

Kalau boleh, kita kat sini pun buat la macam tu.Setiap kali turun, cakaplah "Terima kasih Pak cik". Sejuk hati driver tu.Yang driver pun kena la friendly sikit.Amalkan budaya macam ni.Makmur negara.Hehehe.

6 comments:

Sheherazade said...

sejuk hati bace n3 ni...kat sini harammm hehe

insyAllah,pekara baik

crisda79 said...

saya memang buat camtu tiap kali turun naik kenderaan awam or kenderaan opis. tak kisah la mana2 kenderaan yang pakai driver. dah terbiasa dari sekolah. semua pun buat camtu bila turun dari bas sekolah. so terbawak2 sampai tua ni hehe.. bila cakap terima kasih pakcik automatik korang akan tengok senyuman di bibir pakcik driver. kita pun sonok :)

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

nak wat macam tu jugak la...

Cik Yanie (",) said...

biasa buat time study nek bas ukm dulu,huhuhu

eLLy said...

akak pernah wat camtu .. tapi masa zaman naik bas sekolah dulu ;p

eDdY said...

aq sampai skank dok wat camtu..
bukan per..kdang2 kesian tgk pakcik tu...huhu

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger