Online users

Follower

Thursday, April 28, 2011

Feijoa

Credits to google.

Baru balik dari kerja. Boss baik hati semacam hari ini. Bagi buah feijoa sebagai buah tangan. Buah feijoa ni sekarang tengah musim dia kot.Berlungguk jual kat Sunday Market. Kalau tengok luaran, memang tak menarik hati langsung.Tapi isi dalam dia, sedap. Beria Dibah suruh aku beli.Katanya sedap. Hari tu dah pergi Sunday Market tapi tak ingat nama buah ni. Tapi duk nampak orang kerumun sakan.Angkut berplastik plastik. Tak berani beli lagi. Message Dibah tanya nama buah ni baru confident nak beli.Tunggu next Sunday Market la baru nak borong.Sedap weyh. Isi dalam dia ada rasa macam jambu batu, rasa nenas sikit pun ada. Nama lain feijoa ni pineapple guava (lepas google baru tahu). NZ antara pengedar buah feijoa terbesar dunia.Kat Malaysia tak pasti la ada ka tak buah ni.Macam tadak ja. Hurm.

8 comments:

ADLIL RAJIAH said...

kat mesia takde kot... tak penah tgk ponnnn..

Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
Cari hadiah best untuk yang tersayang?

[z@ck] said...

Jiji-Fify..
haa..tu la pasai.tak sesuai kot suhu malaysia untuk buah ni tumbuh =)

Anonymous said...

kat malaysia mana ada buah ni
kalau ada pon mesti mahal

oranglidi said...

xpenah aku tinguk buah sebegitu. cambes je. tahan lama ke?

SyahmiFikri said...

macam kundor je aku nengok!! hahahhaa

lumut said...

aku x minat sgt rase die...

xleh kene kat tekak aku..heee

eDdY said...

waa..teringin plak rase...
cam sgt sedap...
ntah bile la ader peluang nak rase kan..huu

Unknown said...

cantik plak texture dalam buah tu..
ni leh kirim nih..=D~

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger