Online users

Follower

Monday, July 18, 2011

Sheep show at Agrodome

Mari kita tengok sheep show! Ini kat Agrodome Rotorua.Admission fee 27 dollars for adult. Yang ini ada student price tapi aku tak ingat berapa harga dia. Excited gila noks nak tengok sheep secara dekat.Selalunya tengok dari jauh je. Atee, kalau pergi dekat, dia lari. Ini hang boleh tengok dan pegang bulu dia. Show start pukul 9.30 pagi. Ramai jugalah yang satu show dengan kami. Kebanyakkannya pelancong dari Korea. Dorang tak faham English. So, dorang kena pakai headphone yang ada alihan bahasa Korea.

Tudia, tak silap aku ada dekat 17 spesis biri biri kat New Zealand ni. Bulu yang paling mahal adalah dari jenis Merino. Kalau dalam gambar ni, yang duduk paling atas tu. Namanya King. Sesuai sangatlah dengan status bulu paling mahal. Semua biri biri ni sangat comel ok. Elok je kena tambat kat tiang tu, terus ngup ngap ngup ngap makanan dalam tray.Dah tu kalau habis makanan dalam tray dia, boleh pula curi tray kawan sebelah. Hahaha.Lawak ok.

For your information, dorang gunakan anjing untuk kumpulkan biri biri. Bayangkan situasi ini:Hang ada ladang rumput yang sangat luas dan bilangan sheep yang sangatlah banyak.Let say, 200 ekor.Hang lepas sheep hang untuk meragut rumput.Cukup time, hang nak gather semua sheep hang masuk dalam kandang balik. Susah weh kalau nak guna kuasa manusia. So, dorang gunakan anjing untuk kumpulkan kesemua sheep.Anjing ni tak menggigit sheep.Dorang macam faham satu sama lain. Bila anjing menyalak, sheep ini pun gerak la dalam satu kumpulan.Hebat kan?

Hi Coopworth! Steady je beb.Eh.Ini bukan patung tau. Ini real punya. Style pemalas teruk habaq hang. Sepanjang show, kerja duduk ja. Kesian aku tengok instructor tu. Duk sat "Sit up, sit up.Come on!" Lepas kena jerkah, bangun la si coopworth ni kejap. Tak sampai seminit, dia duduk balik.Comel teruk oh.

p/s: Tempat macam ni sangat sesuai bawa budak kecik. At least dorang belajar something =)

5 comments:

Hans Hanis said...

hahaha
sheep tu malas berdiri la tu
tak pun dia bosan
tu memanjang duduk
ekekekek

chenurulhusna said...

biri2 gemok~~~

zack,np tukar nama url?

Unknown said...

miss world biri2 haha

Roselynda JMdean said...

busuk gile x sheep tuh??? my doter ske gile katon timmy time the sheep.. haha

eDdY said...

ko duk sebelah tu..x berbau ker??

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger