Online users

Follower

Wednesday, November 23, 2011

Ayam penyet Wong Solo


Banyak rupanya entry tertunggak. Ini cerita last week. Time aku keluar dengan Nunun & Pa'in. Nunun dah panas bontot duduk rumah. Dia nak apply kerja part time. Lepas tu nak ajak aku keluar ronda ronda tanpa arah tujuan.Disebabkan aku pun bosan tak tahu nak buat apa kat rumah, so aku on je lah. Dalam tengahari macam tu, dorang datang amik aku. Off we go to Wong Solo. Oh yeah! Sekarang dah jadi favourite place aku untuk makan. Nasi dia sedap lain macam. Berselera aku makan. Kan sebelum ni aku ada cakap aku kempunan ayam penyet.Alhamdulillah dapat jugak makan. Dekat pulak tu kedai ni dengan rumah aku. Kat Jalan Mergong.

Satu set RM 6.90. Yang best nya dia bagi sup.So non ado la tercekik makan nasi putih saja.

Sampai time lunch hour.Maka ramailah orang office dekat situ. Bersebelahan dengan Wong Solo pulak ialah Tat Nasi Ayam. Compete la dua kedai ni tapi aku tengok ada masa Wong Solo penuh orang, ada masa Tat kosong dan sebaliknya.Fair enough.Masing masing ada peminat sendiri. Nun cakap pete belado dia pedas. Nanti nak try pete belado dia pulak.Oh ya. Pete tu petai dong.

Lama tak jumpa macam ni la.Banyak benda nak sembang sampai aku snap gambaq pun boleh duk sembang lagi.

p/s : Pi la try Wong Solo. Sedap weh.

9 comments:

aReLaN said...

knp la org ske pos gmbr mkn2.waaaaa...ni yg buat kebulur ni.hahaha

[z@ck] said...

aReLan..
sebab tuan blog suka makan.hahaha

Irfa said...

banyak kali lalu depan kedai ayam penyet tapi belum tersinggah lagi.
entah kenapa

oranglidi said...

teringat lak restoren bapak aku satu ketika dulu. kerana pengaruh wongsolo, nama kedai bapak aku ditaruk wang solo. hehe.

kena trai neh..

Zuwairi said...

dah cuba ayam bakar dia?? superb!!!

nah untuk hang pirah.. harap2 membantu... ngeh3...

http://zue86.blogspot.com/2011/11/projek-backpacker-pulau-perhentian.html

lieynanilaz said...

kalau p kat alor setar..boelh singgah try..

NIZAM said...

kalo taksilap, ada kedai Wong Solo ni kat shah alam. pernah gak makan sekali. sedap :)

eDdY said...

wong solo..kedai indon ker??

zati dina said...

akak pun suka mkn kt sini, kiranya dah 4x asik mai sini saja,sambal dia terbaik la

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger