Online users

Follower

Tuesday, November 22, 2011

Mata duitan

Bangun pagi, check currency. Damn. Duit NZ jatuh lagi. Punya berangan duit NZ makin tinggi pasal aku tak tukar lagi duit NZ. Hari tu kelam kabut kat airport, nervous punya pasai tunggu mat arep sampai lupa nak tukar duit. Maka, tak bertukarlah sampai sekarang. Teringat pulak satu time tu, currency NZ tengah tinggi sampai jadi RM 2.50 untuk 1 dollar. Bayangkan jelah kalau tukar 100 dollar dah dapat RM 250. Kalau seribu? Haa..Kira sendiri la noh. Rasa menyesal pulak tak tukar time sampai kat airport hari tu. Time tu RM2.43. Sekarang jadi RM 2.38 sudeh. Dah boleh nampak pattern makin jatuh. Wan cakap tunggu la tahun depan, selalu duit NZ akan naik balik.Hopefully betul lah. Pasal aku plan nak tukar tahun depan je duit tu. Tak terdesak sangat pun sekarang ni. Sedikit bermata duitan ye kalau bab macam ni. Yo lah. Kalau boleh dapat tinggi, kita dapatkan walaupun terpaksa menunggu sedikit.Ecewah.Tapi kan, kalau tukar sekarang boleh terus masuk ASB. Dengar kata dividen hujung tahun ni boleh tahan banyak.Betul ke? Ye.Lagi sekali bermata duitan.Hoh.Bak kata Nik, dividen boleh cover balik kerugian currency.Hahaha.Ada betulnya jugak.Haish.

By the way, aku baru start apply Maybank2u. Ye.Aku tahu aku adalah sangat lambat. Al maklumlah, baru dapat pegang buku Maybank. Sebelum ni Pak Lang yang pegang. Aku tahu aku ada akaun Maybank tapi aku tak pernah tahu ada berapa dalam tu. Pak Lang pegang pasal dia yang uruskan hal pencen arwah parents aku. So bila buku dah berpindah tangan, aku decide nak buat kad dan terus apply Maybank2u. Ternyata Maybank2U memudahkan kerja hang. Nak topup pun senang. Nak bayar bil pun senang. Nak shopping online pun senang. Hahaha. Tak gaduh nak pi cash deposit. Jimat tenaga, jimat tambang bas. Terasa syok pasal semuanya dihujung jari sekarang ni. Terasa macam berada di Welly pulak. Semuanya pakai online dan swipe card je. Tak gaduh nak usung cash banyak banyak. I loiiiiiiike!

p/s: Lepas ni makin ligatlah shopping online =.=

3 comments:

eDdY said...

sama la..kat afrika ni pon sumer mende kena swipe..
kalo kite bagi cash..walaupon seratus..kadang2 diorg xder change..huhu

Si Sejuk said...

hahahah.. bahaya jugak maybank2u ni sbb aku xpenah mnyimpan duit. la ni suma bank ak buat online... n tyata susah nk pedo duit. huahuahuha

Irfa said...

kat somaliland pakai hp je :-) lagi maju..akak tengok dlm majalah3

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger