Online users

Follower

Thursday, November 17, 2011

Melawat Kak Bah

Last Monday pergi menziarah Kak Bah dekat hospital Jitra. Dia baru lepas operate sebab appendix.Kebetulan sangat jadi time aku baru je sampai sini. Bukanlah dirancang nak sakit kan. Dah kebetulan sakit time aku balik. Kak Bah ni pengasuh aku. Lama dia jaga aku. Dari aku baby sampai form 3. Kira dah macam mak sendiri la. Even sekarang dia dah tak jaga aku, aku still rapat dengan dia.Tak pernah lost contact. Actually sebelum ni dia kat Hospital Alor Setar tapi lepas selesai operate, terus transfer Jitra. Waktu kami sampai, adik beradik Kak Bah tengah ramai. Adik beradik Kak Bah pun memang kenal kami adik beradik pasa Kak Bah selalu jugak bawa kami balik kampung dia waktu kecik dulu.

"Laa..ni sapirah ka? Laa..besaq dah haa. Lain dah. Ikut mak dia naa. Ni kalau tok cik jumpa tengah jalan, perasan memang tak kenai dah kalau orang tak bagi tau"

See. Makin besaq makin orang tak cam aku.Hahaha.Well, berapa tahun dah 'terpisah'. Ni baru jumpa balik. Memang orang kata berubah la kan. Cuba kalau tengok tiap tiap hari. Non ado berubahnya.Hehehe.Lepak dekat dua jam jugak la. Lepas tu nurse mai check amik darah semua. Kak Bah kena kencing manis. Paras gula sampai 99. Kak Bah ni lawak tau. Dia cakap waktu doktor nak bius untuk operate. dia siap tanya

"Doktot, bius ni boleh bawa mati dak? Bapak saya dulu orang bius la.Tengok tengok mati dah."
"Mati tu kuasa Tuhan cik. Kalau nak mati tu, mati jugak.Kita jangan duk minta la jadi lagu tu"

Mujur doktor pandai tackle soalan.Soalnya bapak Kak Bah dulu ada sakit jugak. Dah sampai masa Tuhan tarik nyawa time doktor bius. Nak buat macam mana kan. Alahai Kak Bah.

Get well soon Kak Bah!

6 comments:

Zuwairi said...

birunya hang pirah..
bila masuk maktab balik?

Judiene said...

Semoga Kak Bah hang cepat sembuh naa.
InsyaAllah.

[z@ck] said...

Zuewairy..
aku pun baru perasan.from head to toe biru.hehehe

Judiene..
iA.thanks weh

Sari Najwa Collections said...

zack semakin cun hehe ;)

pija said...

smoga kak bah cpt sembuh. aku igt lg time skolah dulu hg sll sebut nma kak bah

eDdY said...

semoga kak bah cepat sembuh k..

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger