Online users

Follower

Saturday, January 28, 2012

Hitam


Mencuba nasib menjadi ibu tumpang for a few minutes. Ternyata budak ni banyak akai jugak. Ibu tumpang does not necessarily means kena bagi susu. Korang jangan macam macam pulak. Aku ni pantang nampak baby. Konfirm nak dukung. Geram. Tambah tambah yang badan besor. Lagi la memuncak keinginan nak peluk cium gigit budak tu. Budak ni namanya Haziq Harith. Baru 5 bulan. Muka macam anak mat saleh. Putih gebu. Tapi tok dia cakap bapak dia hitam macam negro. =,= Sungguh kasar disitu. Diulang banyak kali pulak tu. Mujurlah si bapak budak tu tak ada kat situ. Kalau tak, sentap noks. Biasalah. Orang tua. Hitam sikit pun pi bantai cakap negro.

Olololonyeee...manih aih!

Dia: B rasa anak kita putih melepak. Tak tau pasaipa.Abang B hitam, bini dia putih. Keluar anak putih melepak.
Aku: Fira pun rasa macam tu (bajet muka aku putih sangat la kan.puih). Tapi fira tak kisah aih anak putih ka hitam ka. Dah dapat pun dah cukup baguih dah. Rezeki tu.
Dia : Ya. Betul tu fira. Cuma B kesian la kalau anak kita hitam. Tak pa la.Bersama kita bela anak nanti.B tau macam mana perasaan orang kulit hitam. Kena ejek, kutuk, dipersendakan. Jadi bahan ketawa. Negro, dibenci orang. Fira mana tau.

*Dia cakap macam tu pasai dulu dia pernah kena ejek negro. Ditumbuknya muka budak tu sampai si emak pengejek datang rumah tanya pasai pa tumbuk anak dia. Bila mak budak tu dah blah, mak arep cakap 'baguih.duk kata lagi kat anak aku negro. padan muka kena tumbuk'. HAHAHA*


Moral of the story,setiap manusia punya hati dan perasaan. Janganlah sesuka hati mengejek orang lain. Kelak badan binasa. =P

p/s: Hitam hitam pun, hatiku sudah terpikat.

10 comments:

JaJa'Z said...

mcm adik ipar akak memang agak gelapla, tapi bini dia putih selepuk mata plak sepet sbb orang sabah..dua2 anak lelaki dia ikut kulit and muka bini..dua2 putih kemain...so, tak semestinya bapak gelap, anak pun gelap..janji sihat tubuh badan...

eDdY said...

lelaki kalo putih sgt pon x sesuai aq rase..haha

Fina Sophie said...

ahaha suka la entri ni. ada petua apa2 tak nak bg anak nti putih melepak mcm maknya? ekeke.. malay people byk petua. :)

Dee said...

comelnya budak tu..hensem besor sok..ala zack..yg hitam tu kan menawan..lelaki putih ni gelilah..mcm gayos..hahaha..putih ke hitam ke tak penting..kulit putih hati hitam buat apa kan..

oshinz said...

hitam manis pandang tak jemu weh. kalau lelaki putih melepak tu nampak lembik.

bak kata filsuf: hitam itu menawan, hitam itu klasik.

cha said...

eee comelnya mcm anak omputih zack. ala mcm akak la selalu kene org ckp akak putih kazaa hitam. sian kazaa :(

lienda said...

comeinya baby tuh,bagi kat kita pinjam sat leh tak !

aReLaN said...

lebih kurang la kita tapi dalam kes saya,saya si putih dia gelap sket.so, dia rasa cam inferior la kan.hmmm..tapi tak kisah pon.janji bahagia kan.hehehe

Irfa said...

ayat last tu akak senyum sendiri
hehe

Sarah Mohd Saleh said...

okee berbulu tgk budak kecik yg comel tuh.atototo.rse nk baham jekpp die yg gebu tuh.heeee

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger