Online users

Follower

Wednesday, June 13, 2012

Indirect learning

Situasi 1: Ika tengah kira duit kutu.Some calls it duit kut. Whatever it is, korang tahu kan sistem duit kutu ni macam mana.

Aku: Berapa orang main duit kut ni?
Ika: 9 orang
Aku: Oh I see. Semua bayaq on time ka?
Ika: Tak jugak.Ada yang jenuh paksa baru nak bayaq.
Aku: Loh.Hampa tak buat agreement dulu ka before main?
Ika: *Silent*
Aku: Hang faham dak agreement tu apa?
Ika: *Sengih* Dak. Sebab tu Ika senyap ja.
Aku: T_T Agreement tu persetujuan la Ika oi.
Ika:Ooo..ya ka.

Situasi 2:

Ika: Akak, pi-yos tu apa?
Akak: You mean pai-years? P-I-O-U-S ke ejaan dia?
Ika: Haa..ya ya.
Akak: Bukan pi-yos la Ika.Sebutan dia pai-years.Itu maksud dia alim ulama.
Ika: *Sengih* Ooo..Ok ok.

This is called indirect learning.

p/s: I am unable to type it into phonetic symbols.So, hope the hyphen thingy works.Hohoho

2 comments:

eDdY said...

bagus la camtu..dalam masa sama mengajar adeq2..aq ni pon ckp terabur lagi..kah3

aReLaN said...

hohoho...bagus la english teacher sorang ni.

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger