Online users

Follower

Wednesday, January 16, 2013

Revisit NZ: Auckland Museum

Semalam dah masuk taman bunga, hari ni jom masuk muzium pulak. This is my second time here.Jujurnya waktu first time mai, tak habis pusing pun tempat ni sebab ianya sangat besar! Ada pelbagai section. Maori, earthquake,animals,war dan macam macam lagi.So, tipu la boleh cover sehari pusing dan amati satu satu benda kat sini.So, let's see the picture.

Inilah Auckland Museum yang terletak di dalam Auckland Domain. Besar kan? Macam museum dalam cerita Night at the Museum pulak.Tempatnya saaaangaaatlah strategik. Atas bukit. T_______T

Dihadapan Auckland Museum

Seperti yang tertera di atas, sudah terang lagi bersuluh kami telah meng 'explore' ruang animals, earthquake dan aircraft. 

Hall of memorial. Dibelakang aku tu nama nama tentera New Zealand yang terkorban masa perang dulu. Actually sampai sekarang aku confuse bendera NZ dengan Aussie. Hahaha.

Dan mereka menyediakan ruang free wifi untuk pengunjung! Dan tahu tahu sajalah apabila dua wanita ini bertemu wifi, seolah olah dunia ini sepi seketika. Mata tertumpu pada gadget masing masing.Haruslah check in kat FB.Arif yang handsome lagi comel pun Adawiah dah tak peduli. Hihihi.

Okay. Dah penat jalan dalam muzium, perut pun dah berkeroncong kelaparan, maka kami pun meneruskan perjalanan ke kedai makan. On the way, jumpa la signboard atas ni. Aku baru sedar aku tak ada lagi gambar kat signboard ni. Maka, haruslah bergambar dulu.Hehehe

Sempat lagi bermain dengan angsa di Auckland Domain.Siapa yang tengok video yang aku publish few weeks ago, tahu la apa yang aku maksudkan. Time ni tiba tiba hujan rintik, tu yang berkelubung sakan tu. Laki bini amik feeling sejuk.

Lepas ni jom pergi Wellington pulak =)

6 comments:

Saya Disini said...

wah.bestnye boleh jalan2 negara org..

eDdY said...

mmg nampak besar betol muzium tu kan..cam best jer..hehe

[z@ck] said...

Saya Disini..
best sangat =)

eDdy..
kalah istana negara! hehehe

:: CIKVIVA :: said...

Salam....

Suke pic kt signboard tu.....NZ mmg besttt...

Unknown said...

wow... bestnya jalan2 NZ

Farah said...

Saya pun selalu keliru dengan bendera NZ dan Aussie

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger