Online users

Follower

Sunday, March 17, 2013

Naik hantu lagi

Semalam ada sekolah ganti tapi aku terpaksa ponteng.Bukan mengada ngada tak nak pergi tapi sebab selesema teruk. Since Khamis lagi duk soh seh soh seh.Time tu ok lagi.Hari Jumaat makin menjadi.Takut pulak nak pergi sekolah.Kang berjangkit kat budak budak, lagi haru.So, contact one of the senior colleague dan minta dia inform kat sekolah. Aku tak ada contact num sekolah. Hari ni datang sekolah, aku check tengok berapa orang tak mai semalam.Pergh.17 orang cikgu missing! Rasa bersalah pulak tak datang semalam.Mesti cikgu lain menyumpah nak kena relief kelas.

So hari ni masuk kelas, budak budak buat hal.Buas lain macam.Dah la aku tak fully recover lagi.Depa pulak buat hal. Memang aku tak cakap banyak la kali ni. Kurang sabar sikit hari ni. Yang tak bawa buku, berdiri atas kerusi.Yang duk kacau orang, aku piat telinga.Tak pun katok dengan pembaris. Macam zoo! Terkeluar jugak la perkataan tak berapa nak elok. Huhuhu.Bila habis kelas, aku rasa bersalah pulak dengan dorang.Ye lah.Sepatutnya tak boleh cakap kasar dengan dorang.My bad.

Ada yang tanya, "Teacher, kenapa tak mai semalam?" "Teacher tak sihat.Sebab tu teacher tak mai" Yang cerdik sikit, dia senyap la dalam kelas sebab kesian tengok teacher dia tak larat.Yang tak faham bahasa, ada aku peduli? Non ado nak dengar cakap. Lagi hu ha hu ha melompat dalam kelas. Ada this one boy, sangat bagus. Dia perasan kot energy aku dah depleted, dia cakap kat satu kelas "Weh.Duduk la senyap senyap.Kesian kat teacher.Teacher tak sihat"

Alahai.Ni yang teacher sayang lebih ni.Muah muah!

5 comments:

::thexieza:: said...

alahai comel je..

Unknown said...

patut la xupdate blog.. Apa2 pun semoga cepat sembuh yer cikgu.. (^_^)

p/s: ah mcmtue ker kami msa dulu.. huhu cian cikgu..

lady lavender said...

bila tak sihat, kita nak kontrol anak 3 pun hilang sabar, apa lagi teacher yg kontrol berpuluh org murid dgn berpuluh ragam...take care & get well soon teacher Z@ck :-)

Irfa said...

bila sorang buat hal..satu kelas kena
mesti sgt kesian bagi murid yg betul2 nak belajar..zaman akak skolah dlu ada masa baik,ada masa nakal jugak.kalaulah cikgu akak dulu ada blog mesti ada nama akak dlm blog dia
hehe

eDdY said...

ko da g klinik ke z@ck?? semoga cepat sembuh k..

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger