Online users

Follower

Tuesday, September 10, 2013

Living with the married.

Aku nampak kacang hijau terendam dalam tupperware kat dapur dari semalam. Ku sangkakan housemate nak buat bubur kacang.

A: Akak, kacang hijau tu akak rendam dari semalam nak buat bubur ka?
H: *ketawa kecil* Eh, tak da la. Ada la hal sikit.
A: *masih lagi blur*
H: *blushing*

After a few seconds,

A: Oh..ok ok. Faham. Hal rumah tangga eh.
H: Hehehe. Nak cuba petua orang tua. 

Aku lupa status housemateku yang sudah berlaki. 3 tahun sudah berkahwin masih lagi tak dikurniakan cahaya mata. So, kacang hijau ni antara alternatif lain untuk bagi lekat kot. Entah. Aku pun malas nak tanya lebih lebih. Sebab housemate pun macam malu malu nak cerita. Sebelum ni dia makan ubat apa entah, aku tanya jugak "Makan ubat apa tu kak?". Dengan niat nak concern la. Kot kot housemate tak sihat ka apa. Respons dia sama jugak la macam kat atas ni. Ketawa kecil lepas tu macam nak tak nak ja jawab. So, aku faham faham sendiri la.

Tak sampai masa aku lagi nak amik tahu hal laki bini ni. So, if dia tak nak bercerita pun, aku faham la. Mesti dia segan nak kongsi dengan orang single.

6 comments:

shaty said...

1) berapa kerap dia berjumpa suami ? Kalau very jarang .. memang lah susah nak lekat ..
2) suruh dia try BIODEX .. baca testimonial ramai menjadi .. google cari maklumat

eDdY said...

ooo..kacang hijau bole ek..baru ku tau..hehe

suezen said...

erk...apo nk dibueknyooo kcg hijau tuu....

Anonymous said...

kak 3 taun jugak.
tak penah try makan taugeh.

tapi,
habaq kat dia, try minum susu kambing, blend kacang badam ngan kurma.

insyaAllah.

lagi satu, kalau jarang berjumpa, memang percentage nak pregnant tu rendah.

Kalau dah duduk berasingan ni, better dia kira tarikh subur.
Asal jumpa pastu 'bersama' je tak jamin, sebab mungkin time tu tak subur.

:D

Unknown said...

Taugeh nie blh balancekn hormon.
Kalo kerap mkn mensus pn akn lbh cpt dr biase

Irfa said...

igt dia nak tanam tauge ;)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger