Online users

Follower

Friday, January 23, 2015

Beli hadiah

Baru balik dari beli hadiah untuk wedding anak GPK1. Majlis esok. Dah jadi satu kebiasaan kat sekolah aku ni untuk collect duit dari cikgu-cikgu sekolah yang nak kongsi hadiah. Yang nak personal tu, sendiri la kan. Yang nak kongsi, muka yang selalu kena collect duit dan pi cari hadiah adalah aku. Sebab aku ja yang banyak free time dan senang nak keluar bila bila pun. Yang lain sudah berkeluarga dan banyak cekadak sikit kalau nak keluar. So being understanding of this situation, aku redah jugak pergi cari hadiah. Tak ada masalah pun sebenarnya. In fact, aku suka sebab ada tujuan kalau keluar. Bukan semata-mata nak cuci mata ja. Lagipun I like buying presents for people.

Timbulnya masalah bila kita tak tau nak beli hadiah apa. Duit dah ada tapi tak tau nak beli apa especially untuk wedding. Electrical appliances is so cliche. Same goes to duvet and adik beradik dia. Tapi bila fikir balik, yang cliche tu la yang most of the newlyweds need to start their new life together. Kan? Orang cakap, bagi hadiah ni untuk ringankan beban newlywed. Ye lah. Nak start hidup bekeluarga ni pakai banyak duit. Ye dak? So, dengan hadiah yang diberikan tu diharapkan dapat beri manfaat kepada depa. So, fikir punya fikir, round punya round, tilik punya tilik, I bought oven.

One, sebab murah of course. Second, sebab kotak dia besar. Hahaha. So, nampak la macam berbaloi share 22 orang punya hadiah. Third, sebab aku suka oven. Walaupun tak pernah baking lagi after balik dari NZ. Hahaha.

Tips je senang ja kalau nak beli hadiah kat newlywed ni, cer bayangkan hang yang jadi newlywed tu. Hang nak apa? Haa..beli apa yang hang nak. For sure happy dan tak menyesal bila dah sampai rumah. Hehehe.

1 comments:

MusfirahAhmad said...

Kalau saya jadi pengantin tuh, saya pon nak hadiah macam nih HAHAHA xD

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger