Online users

Follower

Wednesday, October 7, 2009

Sila jawab wahai KPM.

Finally, no more staying late at night.Yeehuu...serioulsy, having all those thick books around me really makes me feel suffocated. I'm free for a moment. Relieved.Totally relieved! Dengan berakhirnya reflection LTL yang telah selamat di submit kepada Mr Tan pagi tadi, bermakna ku tidak perlu lagi menghadap microsoft word 2007 selepas ini . Tak perlu lagi bercangkung 30 minit di dalam jamban untuk menjana idea mengarang secebis esei sepanjang 2500 patah perkataan sambil melepaskan hajat.Satu lepasan hajat, satu idea timbul.Ini memang style aku. Kalau lama je dalam toilet, tengah jana idea la tu. Tiada lagi bunyi printer selepas ini.Tiada lagi..tiada lagi.. =)

Fokus sekarang ==> E.X.A.M.I.N.A.T.I.O.N

Dah tak boleh main-main dah. Ni final weyh. Tersadung kali ni, memang dah tak boleh bangun dah.Say goodbye to the windy Wellington.

"Eleh, pergi NZ dua tahun je pun.Hahaha.Jadi lah nak merasa tempat orang"

Serius memang aku terasa dengan statement di atas. Seolah-olah program kami ni tak layak untuk twinning dengan universiti luar negara. Mungkin duration year di overseas yang terlalu singkat buat orang fikir kami ni lekeh. Mungkin juga dorang fikir kerajaan jadikan kami ni tikus putih untuk tengok sejauh mana keberkesanan program ni memandangkan hanya 2 batch saja yang berpeluang untuk further study di overseas under KPM.Batch aku dan junior.Aku juga tak berapa faham kenapa perlu ada perbezaan tahun further study di overseas bagi TESOL teacher trainee sekolah menengah dan sekolah rendah? Kenapa mereka 3 tahun dan kami 2 tahun saja? Kenapa mereka buat foundation sampai 2 tahun dan kami pula 1 tahun setengah? Kenapa dorang perlu buat full degree di overseas dan kami half di Malaysia dan half di overseas?

Sedangkan after graduate, semua cikgu tak kira yang menengah atau rendah starting pangkat DG 41 dengan bayaran gaji yang sama.Mengajar subjek yang sama iaitu BI.

Sila jawab wahai KPM.

Apa-apapun aku bersyukur diberi peluang untuk join this programme dan mendapat scholar dari KPM sepenuhnya.Terima kasih.

9 comments:

RoSe_violeTe said...

ceehhh...
ade pulak org bg statment gitu yep..
pd sy bkn senang nk dpt peluang p NZ tuh...
pttnye rase tumpang gembira...huhu

gud luck 4 exam yep!!
gambate oo!!:)

[z@ck] said...

rose_violete..
thanks.. =) mulut bau longkang mmg cm 2..hahahaha

joegrimjow said...

wawa
kaya kaya
hehe

bangga twinning

myQza said...

Syukur..

Bila cadangnya nak berangkat.. kau dah bg tau .. atau aku yg tertinggal?

[z@ck] said...

si tedi..
ak rs ak da gtau ko..next year bulan 2..

oranglidi said...

uih.. best tu pegi obersea.

oranglidi said...

smuga berjaya!!

ada van de kamp said...

redha la zack. at least dpt tiket free p nz. hehehe. i love KPM! muahhh

[z@ck] said...

orang lidi..
thanks.. =)

adawiah.zaini..
pasrah je la. bukan boleh bt pa da..tp x pernah ke terfikir napa jadi macam tu ek..

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger