Online users

Follower

Saturday, December 19, 2009

Kursus kahwin


"Syok la kursus kahwin ni empa." (Emi, 2009)

Itu luahan member yang baru saja pergi mendaftar untuk kursus kahwin di Gurun selama dua hari. Zaman sekarang, kalau tak ada gf/bf pun boleh pergi kursus kahwin. Umur 18 tahun pun dah boleh pergi dah.Tak payah nak rasa segan silu. Macam si Emi ni lah. Masih lagi tidak berpunya tetapi dah mendaftar untuk kursus kahwin. Persiapan awal mungkin. Nanti dah tak payah fikir dah time nak kahwin.

Dulu waktu di maktab, ada orang buat kursus kahwin.Kawan-kawan dari kos lain ramai yang pergi sebab harga promotion RM 60 sahaja. Sesuailah dengan status kami sebagai student lagi. Mampu la nak bayar kan. Dorang cakap syok. Mana tak syoknya kalau mai bab tut tu. Ahaha. Mesti semua bagi 100% fokus punya. Kalau yang pergi tu tunggu masa nak menikah je, lagi la gatai. Saling jeling menjeling.Bhahaha.

Dengar kata, sekarang kursus kahwin siap ada ujian komputer lagi. Betul ke?

27 comments:

zack zukhairi said...

tau xpe. dengar cite pon camtu gak. siap ada ujian komputer. da macam nk amik driving licence plak.

hans said...

wah
iaker?
aku lambat lagi kut\hahaha

zaza said...

ade lak yg ckp start next year yuran akan lg mahal...mybe melebihi rm100 ke atas..so sbb tu kot depa la ni pakat pulun duk pi kursus tu...hurm..

princess hearty said...

ritu cousin ada ajak g.
malas lah.. nnt tak pasal2 dok excited nk kawen plak.. haish.

Noorlaila Mohamed Nor said...

haah kat sini pun ada
murah
tapi aku takpi pun
segan laa

DoDu@HaHA said...

xkan ade ujian komputer jugak kowt...

malas giler nak stadi!!!

0sh!Nz 0n da bL0ck said...

haha.. ye ke beb?
da macam nak amik lesen kreta je weh.
ape kes?

syafawani said...

hehe..ada tempoh P ke L ke x?kalu ada makin lambat ah orang skang kawen..hik3

♥miszluna™ said...

kt u aku pun ade dlu tp x g..
xbest la g sorg2..
g ngn bakal suami br best,,

haha..

la..
yeke?
dasat la smp ade ujian komputer dh

-itu gadis- said...

igtkn amik lesen je de ujian komputer..kursus kawen pon nk pkai ujian komputer gak ^_^

[z@ck] said...

zack zuhairi..
ahaha..dorang tanak org yg pergi kursus lupa apa yang disampaikan kot..

hans..
bukan kata ang je..ak pn lambat lagi kot..ahaha

zaza..
ada betul gak benda tu..erm..ye la..sumanya nk mahal skang ni..masuk toilet pn 3 kupang..

[z@ck] said...

princess hearty..
ahahaha..calon tadak lagi pn ssah..

Noorlaila Mohamed Nor..
bt pa nak segan..bukan buat salah pn..=)

Dodu@Haha..
x payah stadi..ko guna logik je..ehehhe

[z@ck] said...

Oshinz..
ak pn tak sure..dgr2 macam tu la..
ahahaha..

syafawani..
ahaha..xde la smpi macam tu yang ooii...

miszluna..
ha'ah..btol..g ngn bakal suami best skit...boleh men jeling2 dlm klas..ahahah

itugadis..
ahahaha..entahlah btul ke tidak

'AQILAH said...

belum terbuka hati nak pergi...gegege, kalau orang tak tau komputer, fail la ea..

[z@ck] said...

'AQILAH..
ahaha..selalu org muda mudi ni tau nak guna komputer..

Cik Dila said...

tp syok lg pergi dengan bakal suami kan..hehe..?

sI tEDI said...

aku lom g kursus kahwin lagi..

SERACURLYLA said...

- kursus kawin d sabah...
baru mermula tahun nie...
tahun2 sebelum ini... bagi mereka yg ingin kawin.. xpaya seat for kursus nie...-

angah iza said...

kursus kawen ada ujian komputer?
amboi...makin maju...
ni wat makin liat nak gi kursus kawen ni.hahahhaha

QisTina said...

pegi kursus kahwin?
hmm, x terbuka pintu hati lagi lah.
hehehe..

kawie2020 said...

ehh yer ker kursus kawen best? orh yg x de awek pon bleh join ek? naper aku x tahu nih? hehehehehehe...

ayisy said...

salam. oh, kalau belum nak kawen pun boleh pegi ehh. bagus gak camtu sebab boleh bagi peluang org ramai buat awal2 masa tak sibuk. hehehehe..

ujian berkomputer? haha. dah macam nak ambik lesen memandu la plak. hehe

ini q i L L said...

nak pergi!!! tp nth bile. hehe...

♥chentaMAYA™ said...

dlu aq da pegi da~
xde bf pon~
ahaha~

aq dgn akq aq~
bf dy pon join same~

Love Says it All~ said...

DATE: 15 & 16 JANUARY ----->> TERENGGANU & KELANTAN (RM250)
TIME: 10:30AM-5:30PM

DATE: 23 & 24 JANUARY -----.>> BRIDAL MAKEUP CLASS (2 DAYS) IN KL (RM500)
TIME : 10AM-5:30PM (FOR BOTH DAYS)

-MAKEUP, LUNCH, CERTIFICATE PROVIDED
-BRING YOUR FRIEND, GET RM20 DISCOUNT PER PERSON YOU BRING

BOOK NOW, LIMITED SEATS!!!!

http://www.eyrarizal.com
http://www.lovesaysitall.blogspot.com
FB: Eyra Rizal @ Eyra Rizal Touch

Orang Senyap said...

ahaha.. ada jugak selit kat sini sal saya yer??

eyh.. best betul la kursus kawen tue..

ambil awal pun xrugi apa, sebabnya pasni kalo nak pegi dengan pasangan caj dia PERCUMA.. cuma tunjuk sijil jer sebagai bukti..

PinQib said...

hehe,.

lawak arr ayat ko.
hebat.
ak malu.
x da calon

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger