Online users

Follower

Thursday, January 28, 2010

Meghelit sangat aih.

Aku tolong belikan tudung untuk tok. Dia nak yang ada corak bunga kerawang dan ada batu sikit-sikit. Tapi, sebab aku tak jumpa yang berkenan di hati, plus harga mahai nak mampuih, aku ambil risiko belikan tok tudung yang tak ada langsung bunga kerawang. Tapi ada baaanyaaak batu keliling tudung tu. Aku balik dari Jitra dah lewat petang. Time tu senja menginjak. Pancaran matahari memang terbaiklah.

Bila tok tengok tudung tu,

Tok : Tu dia aih. Meghelitnya! Tok bukan pakai sangat tudung batu banyak-banyak ni. Orang muda macam ang elok la pakai macam ni.

Aku : Haih. Tak ada meghelit sangat pun aih. Cantik pa tudung tu tok. Pirah tak laghat pusing dah kedai kat Jitra tu. Semua kedai juai mahai. Hat ni ja juai mughah sikit. Kala pun masuk elok dengan tudung tok.

Tok : *Gelak kecil sambil belek-belek batu kat tudung tu* Kala memang dah masuk elok dah. Tapi batu dia menghelit sangat!

Aku : Jiwa remaja sikit tok kalau pakai macam ni. Cun oh!

Tok : *Gelak lagi*

Moral of the story, tak salah untuk orang tua berfesyen seperti anak dara. Aku cuma membantu tok untuk kelihatan hot sepanjang zaman saja.

p/s : Meghelit = blink blink , kala= colour

23 comments:

zainal mohd jais said...

Salam ziarah,

Kesian tok u tu...
terpaksa dia jadi muda...he..he..

[z@ck] said...

zainal mohd jais..
hehehe..bagus pe jadi muda.. =)

black_mel said...

oeh...cek org jitgha ka?heheh....

org tua mana leh pakai tudung meghelit2..diorg x biasa..

dila said...

sama macam mak aku...klo akuj belikan tudung untuk dia mesti dia reject punya.last2 dia jahit sendiri..pakai jilbab..

zack..tok ang rock la..huhu..

Softtouch [Hanim] said...

cute hai beli kan utk tok tudung mengehlip..he he he..ala tok skali skala melawa..x salah aih...:) kim salam tok yer

s h a r v i na said...

ahaha..
lawak la u nih..
xpela, xsala pun org tua pkai brg org muda.. ;)

cik EPAL said...

nak tengok tok :)

angah iza said...

yup....x salah org tua melaram mcm org muda....
x kan dorg nak pakai selekeh2 je kan ?

Judiene said...

wahh
bagus btol cucu cm ko
syg btol ngn nenda dia
pasni kasi la jubah arab yg byk labuci kt kaki
hehehe

sI tEDI said...

tok! sesekali hot apa salahnye

HonEyBuNNy said...

la..meghelit....ila td kurg fhm...faham2 dah...hiihi....zack..jom r jumpa..mai la as..;-)

Asyraf Abdul Rahim said...

heeh. mak aku selalu guna perkataan menghelit tu.

haha. takot kau sakit hti je bler ada anak2 muda peewit kat tok kau.

Asyraf Abdul Rahim said...
This comment has been removed by the author.
ini blog wirdah said...

jiwa muda sebentar nenek kamoo dik.haha..

Solehah said...

orang tua-tau bukan berkenan sgt hat meghelit2 ni..hehe..kang nnt dia x pakai plk..
tudung kat butik kat jitra tu mmg mahai2 no..

[z@ck] said...

black_mel..
cek lahir kat jitra..tapi la ni duk Loq Staq.. =)

dila..
heh..tadak la rock sgt pn..besa2 ja..hahaha

softtouch Hanim..
insya-Allah..kita tengok dia nak pakai ke tak tudung tu..

Sharvina..
hehehe..tu la pasal..kdg2 kena la bergaya sikit kan..tok takut org pandang dia pelik je kot

cik EPAL..
nanti aku tepek naa..

[z@ck] said...

angah iza..
tau x pa..sekali sekala..bukan selalu nak melaram kan..hahaha

Judiene..
tunggu aku pi Mekah dulu la baru dapat. =P

si Tedi..
hahaha..kan kan kan?

HoneyBunny..
zack mmg duk Loq Staq pun..cuti smpi bila?

Asyraf Abdul Rahim..
eyh..tak da lah..aku akan bangga lagi adalah..hahaha

ini blog wirdah..
tak lagi selagi dia tak pakai tudung tu.

Solehah..
agak la..tunggu Raya baru nak murah gila vavi

saypOOL rafhtello said...

nak no tok.. =)

laila said...

kalau kakak aku
tudung nak gaya datin je manjang
kat aku pun dia rembat gaya datin
umur beza 20yrs
mana sama jiwa kan
:p

oranglidi said...

sama la mcm ganu. ghelik!

joegrimjow said...

hehe
nenek hot
cucu pon kene hot jugak

HonEyBuNNy said...

sampai 31 hb nie...ila balik ahad malam...

Peri PiA said...

lip lap lip lap :D,jln2 sini wahai z@ck

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger