Online users

Follower

Friday, April 23, 2010

First attempt buat gulai ikan.

Hari ini i masak gulai ikan. Ehem ehem ehem. First attempt yang nampak macam berjaya dari segi warna dan presentation. Dari segi rasa, aku tak try lagi. Nak tunggu housemate yang lain balik, baru nak makan sekali dengan dorang. Nak tengok apa reaksi depa bila telan gulai ikan aku. Hahaha.

Terima kasih kepada Mesra.net kerana menyediakan resepi gulai ikan ini. Aku cedok resepi dari website ja. Kalau harap nak buat sendiri tanpa refer pada resepi, memang sampai malam esok tak siap. Aku memang alergik dengan santan. That's why kalau ada masak pakai santan, aku prefer orang lain yang masak.Tak reti nak bajet banyak mana santan nak bubuh. Ini pun aku pakai taram letak ja. Ish. Bantai la labu. Janji ada colour gulai. Heh.

Ok. Komen tentang rasa akan diupdate selepas ini. Sorry gambar tak ada. Ampa imagine sendiri ja la naa.

p/s : Lepas ini, boleh buka lagi satu blog la. Blog masakan Insan tinggi. Hehehe.

p/s/s : Gulai dengan kari sama je bagi aku. Gulai lebih sinonim di belah Utara, manakala kari di sebelah Selatan. Mungkin la.

11 comments:

BULLET said...

meh bagi Bullet rase dulu...sedap ke x...hehehehhe

cha said...

lah br nk tgk gmbr haha

Fathi Adha said...

letak sikit dlm blog...boleh jugak reader rasa... haha

Whoopz said...

Kena sain borang mcm wat bungy jumping neh.. Lepas tu baru leh rasa gulai ikan zack.. :p
Gulai ngan kari x sama ar weyh..

Chik chuMeLL said...

nyum..nyum...sebut gulai ja,dah terliur ni...takpe zack..practice make perfect..pasni wat ns tomato ey..=p

devoted lily♥ said...

gud2..
da pndai masak gulaiiii...

Ilham Liyana said...

haa pandai masak gulai ni boleh kawin dah org utara ckp. haha.

Dee said...

samalah tu..org utara panggil gulai..org belah selatan panggil kari..

pandai dah no..boh daun karipullay x?

hans said...

hahaha
best weih masakan berjaya

avid said...

tgh x caya nih...gambar sikit...hehe..

Pepel BoNda AmaNi said...

wah mabeles lah..pas nie leh la cari calon dah.heheheheh

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger