Online users

Follower

Friday, May 21, 2010

Rumah manis rumah

Edisi jelajah rumahku.

Kita mulakan dengan hallway. Rasanya rumah orang Melayu ja yang susun kasut berderet-deret ini. Kalau RA masuk, dia buka kasut sebab dia faham budaya kita. Tapi, kalau technician or mat saleh lain, dorang pakai redah masuk dengan boot. Oh no. Aku ni jarang nak pegang vacuum. Tapi bila mai sini, nak tak nak kena selalu vacuum rumah sebab setiap minggu, ada ja mat saleh mai pasang itu ini. Kadang-kadang tu, biar kotor betul satu rumah baru nak pegang vacuum. Heh.

Ini pula living room. Kosong je kan? Al-maklumlah, rumah orang bujang. Gini la rupanya. Rumah kami tak ada sofa. Tak aci!

Ini pula ruang tengok tv. Biar tak ada sofa, janji plasma tv ada.Wahehu.Yang tak berapa bestnya, dia pasang tv tu nala punya tinggi. Kami ni jenuh langut kalau nak tengok. T_T

Ruang kesayanganku iaitu dapur. Disinilah aku memecah peluh bersilat, menari cak pong memasak untuk housemate yang lain. Perasan tak dinding tepi stove tu dah colour kuning? Hahaha. Dah nama pun rumah orang Malaysia. Kalau masak tak letak segelen minyak memang tak sah kan. Selalunya, kejadian percikan minyak berlaku apabila proses menggoreng ayam dilakukan. Oh. Sini sangat susah untuk dapatkan kicap manis cap kipas udang. Jadi, kami pakai kicap cap ABC. Sungguh lazat.

Inilah jadinya bila tak tahu nak buat apa. Mentang-mentang assignment dah habis. Oh. Semua gambar diatas diambil sejurus selepas proses housekeeping dijalankan. Kalau tak ada housekeeping, jangan harap keadaan rumah akan jadi cantik dan kemas sebegini.

18 comments:

Chik chuMeLL said...

woohooo..nice house dear..lg2 tang dapur..besar gak ey...bile dok merantau ni..yg tak pandai masak pun bleh jd expert..^_^

shazika said...

erkk..
bilik tido tak mau jelajah sekali ke
^_________^


jgn segan ke laman sy yek
Pekerjaan yang saya tak sanggup lakukan

'AQILAH said...

tv plasma ..wow..hehehe...

Whoopz said...

Lawa dapur.. Aku pun ske dapur gak..

cikgadis konfiuss said...

lagi? lagi? mauuu lagi
x lengkap ni..
toilet bilik tdo semua
ekekek :p

Judiene said...

xde dishwasher ke??
huhuhuu~~

Hizami Rahim said...

ahha.
comel je rumah.
;)
sesuai la.
simple.

hans said...

dalam banyak2 rumah ko
aku suka bahagian dapur

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

pergh.. rajin memasak kot sampai kuning-kuning dinding. ehehe.. rajen siot!

Deqna said...

dorang saje pasang tv tu tinggi supaya u all tak tgk tv lama2.. dorang suh baca buku..hehehe

dapur kotor2 tu menunjukkan yg tuan rmh tu memang rajin memasaklah.. takde lah dapur tu tak berasap kan...

Att Ashburn said...

zack, junior dh nak pilih accomodation kan? nnt tulis kebaikan dan keburukan duk kat Te kota umah zack tu..at least diorg ada idea nk duk mane..tulis kat blog cohort ye hehe

redfingger said...

z@ck, nanti aku g umah ko aku x nak bukak kasut ! ! huahuahua ! !

JMR said...

wah, ni la rumah bujang plg kemas penh aku tgk.heheh..nice2..

StrewberiManis =) said...

sweet la dapur tu
kalau dapat dekat saya,
tiap masa nak masak (=.^)

[s][u][e][h][a][n][n] said...

paling suka dapur la...sebb aku suka masak...cantik hihihi

[z@ck] said...

Chik Chumell..
betul..skill memasak dari grade C terus jadi A! hahaha

shazika..
no no..x boleh..berselerak.hahaha

'AQILAH..
kaya..kahkahkah

Whoopz..
ko suka ja buat apa..kena la masak sekali..

cik gadis konfius..
bilik air terlalu kecik.nak tgkap gmbr pn tak tau nak amik angel mana.

Judiene..
ada..tapi kami tak pernah guna..basug guna tgn ja.

Hizami Rahim..
ehem..tgok tuan rumah la =)

hans..
sbb apa ko suka dapur?

oshinz.d senorita..
kena rajin weyh..kalau tak..jenuh kebuluq sekoq-sekoq.

Deqna..
hahaha..lepas ni kena selalu kotorkan dapur la.tanda rajin memasak.hahaha

Att Ashburn..
oraitt..iA =)

redfingger..
nyah kau dari rumah aku. hahaha

JMR..
ehem3..*angkat kening*

StrewberiManis =)..
haa..elok la tu..mai jadi bibik kami..tolong masak tiap2 hari..hahaha

suehann..
bagus.kasi sikit resepi terhebat ko kat aku.. =P

fndrocka said...

jauh dah kau berjalan ya..

Latest Entri : Peristiwa Subuh

Rara said...

weee..ptotla rjin je tnjuk gmbar rumah..bru lps kms rupenye..hehe :)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger