Online users

Follower

Tuesday, June 29, 2010

Baku.

Kadang-kadang aku baku dalam berbahasa tanpa aku sedari.

Sebagai contoh :

Semalam aku pi panggung wayang tengok movie Shrek.

Panggung wayang? What the...Kena paku cukup-cukup dengan member.Damn.Tak sedaq pun terguna perkataan tu waktu bercakap.Tsk.

Pisau tu menghunus perut laki tu.

Ini paling tak boleh blah.Aku ingat lagi sampai sekarang.Tengah syok bercerita pasal kes bunuh dalam surat khabar.Dengan tak semena-mena keluaq pula perkataan hunus.Adeh.Nampak sangat text-based.Kenapa tak guna perkataan pasar macam tikam ka, cucuk ka.Nak juga guna hunus.Maybe effect perkataan tu lebih tragik.

Ini tindakan refleks ye kawan-kawan.Aku tak sedar aku baku.Kadang-kadang je la.

8 comments:

♥ Xett Hereen ♥ said...

huhu.
mesti cumel bile d sebot3 perkataan baku tuh,,


(nak gelak je bace)


ayat skema la neh kirenye ea?
huhu..

okela tuh, penggunaan bahasa melayu habes2an,
>____<

oshinz said...

haha.. memang dasar orang bahasa btul la ko ni zack..

Softtouch [Hanim] said...

dah nama cikgu tu sebba guna ayat proper tu..he he he

AcanCapik said...

adik aku umo 5 tahun guna ayat baku.

contoh... bila dia taknak something, instead of kata tak mau or taknak, dia kata tak perlu... hoho...

yusuf mujahidin ™ said...

salam z

ok je baku ...
bahasa jiwa bangsa...hahahaha

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

hihi....A.samad Said pun guna bahasa baku kot ? hihihi

Kap said...

ayat baku lebih baik dari otak beku.

cikWani said...

pirah..ni msti hg teringat kat cikgu yusmizal ni... haha

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger