Online users

Follower

Wednesday, June 23, 2010

I made it.

Guess what?

I made it.Wohoo.Clap clap untuk diri sendiri.30 minit yang sangat mendebarkan.Jantung berdegup laju.Macam orang nak pi menikah ja gamaknya.Kecuakan bertambah bila Niamh duduk di sebelah dan observe cara aku mengajar.Err.Rasa macam tak bebas nak bercakap sebab ada orang ushar.Kurang selesa.Tapi aku bantai ja cakap.Kena berani ambil risiko.Broken English tu toksah duk kata la.Berterabur juga.Nasib baik budak-budak ni faham.Dorang respond baik punya.Itu yang buat aku syok tak sangga tu.Tehee.

Lepas buat guided reading, Niamh tiba-tiba suruh handle kelas Math pula.Haa.Lingkup teruih budak bawah aku.Hahaha.Sebenarnya belajar multiplication and division ja pun.Cuma cara dorang mengira lain dari sistem kita.Kena pula soalan tu agak confuse.Lagi la rasa nak menyebai mengajaq.The problem is, aku tahu macam mana nak selesaikan masalah tu guna sistem Malaysia.Sistem NZ lain sikit.Damn.Rasa macam loser gila tak dapat nak explain.Satu soalan makan masa lama juga nak setel.Sampai tersasul bahasa Melayu la habaq hang.Nak cakap plus tapi pi sebut tambah.Cengang kot budak tu dengar.Hohoho.

Apa-apapun, banyak pengalaman yang aku dapat hari ini.Harap dapat komen positif dari Niamh.Hahaha.

14 comments:

YamMy said...

huhu. 'tibe2' yang buat cuak tu.
ape2 pon.
gud luck ye zack...

miss nina said...

hai zack
at least u got the experience

broken english takpe zack, jgn terkeluar segala nahu kedah

"jenuh depa nak faham" :)

sizukaDeboss said...

whoooot.seram sejuk plak bce ko pnye teaching experience nih.btw zack cool!kalo ak dh lme cuak kot:P

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

heheee.. pengalaman mengajar.. xpa2.. keep up gud work..

Whoopz said...

two tambah five = tujuh.. Hahah..

sI tEDI said...

InsyaAllah. kalaua da kemahuan semuanya boleh!

Dee said...

syukur dh selesai..first timer mmg gitu..sok2 no hal tu zack..

baincardin said...

Lama dah Bain x buat eksperimen HDR. Jom layan HDR! ^_^

she_mah said...

all the best zack.. klaka bila tersasul2 dlm bhs melayu tu..hehe

Att Ashburn said...

ama and att esok. wish us luck :)

tujuhhariseminggu said...

wah... clap clap calpppppp.... mesti best kan dpt ajar budak2 tu kan... :)

Rara Nasiha said...

susah nak lupakan bahasa melayu kita kan.hehe

Softtouch [Hanim] said...

tahniah zack...mula2 kekok sikit lama2 oklah tu..tang terckp melayu tu klako..he he he

hani said...

ckp ja bahasa melayu zack..lama2 nanti depa paham..haha...

sonok tgk gelagat budak2 kan?..;)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger