Online users

Follower

Wednesday, August 25, 2010

Kuih proton saga

Kredit to watieddie.blogspot.com

All time favourite time bulan puasa.Pantang nampak ja kat bazaar, mesti beli punya. Tambah-tambah kalau yang inti ikan bilis rangup.Laju je membayar. Sedap dimakan panas-panas.Actually, aku tak panggil kuih ini burger malaysia tapi kuih proton saga.

Jangan tanya kenapa aku panggil nama macam tu sebab aku sendiri pun tak ada jawapannya.Yang pasti, since kecil lagi pengasuh aku dah dedahkan dengan nama proton saga.Melekat la sampai ke tua bangka ni.Celah mana yang nampak macam kereta proton saga pun cek tak tau!

Teringin nak buat proton saga, tapi dah trauma nak main uli-uli dough ni. Ini semua kes karipap tak jadi tu la.Terus paranoid dengan tepung.Huhu.

24 comments:

Drunbella Khoo said...

aku panggil pau goreng jak.
hihihihi.
okayy aku nak tukar nama kereta jugak lah.
bugatti sambal.
pergh.
terangkat namanya.
hahaha.
:D

Nour Eyza said...

kenapa panggil kuih proton saga ek?
saya panggil burger melayu...
sedap kan?
saya pun suka seba kuih ni pedas2..
selain karipap saya suka kuih ni..
sambal dia ada orang pandai buat sedap..

kalau tak puasa pun ada jual mesti saya beli..
puasa ni aje dah 3 kali saya beli kuih ni..
ngeee..

LORD ZARA 札拉 said...

oit~

lapor~

petang nanti aku cari~

zai said...

aku pun panggil proton saga..weirdo ??????

john bert said...

aku tak pernah tahu pe nama menatang ni..aku mkn je..

Peri PiA said...

ehehe,btl tu sesetengah mende tu kite.kite sorang jer guna name unik..

tingin lagik z@ck,alolo

p/s-ak pon xpandai wat karipap lagik (T_T)

Zqah Ail said...

nak tuu .. boleh ? hehe

kuih proton saga yg macam 3 segi tuu .. bahan dia macam yang orang wat wafel tuu ..

pau goreng .. sedapnya ! =)

Softtouch [Hanim] said...

gelak akak bc tajuk dia mula2 td...akak pggil berger msia..sedpanya..tp kdg2 dorang letak smbalnya sikit jer..kedekut..

fikah mus said...

comel jek nama kuih proton saga tu kak zack.

JaJa'Z said...

macam best plak tgk burger malaysia ni zack..dah la kat blog LG pun tayang gambaq kuih ni...lapaqqqqqq

Linglung said...

serius gua tak pernah dgr org panggil kuih ni kuih proton saga..haha..mcm xkena je

tp gu suka mkn kuih ni jugak :)

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

sumi pun pantang jumpa kuih nih.. PASTI beli.. fav nih.. kuih minibuger sumi pagil :P

hans said...

hahhaa
mati2 aku ingat kuih apa lah tadi
rupa2nya burger malaysia
kehkehkehe

P/S : DIGI Sayang Aku Agaknya! Hahaha!

Nazz@Purple said...

nazz panggil kuih pedas je..time skolah dulu..hari2 beli.

encHIx laNDax said...

Proton saga??hahahha~~
landax pggl kuih bom~hehe

x-po said...

aku suka kueh tu..hehe

Hidup Seorang Blogger

lina said...

ala.. z@ck. tibe2 kite teringin gak ni ;p

Danial Ikhwan Jaafar said...

kuih ni nama diberi = mozza burger. jangan tanye sebab aku pon tak tau dari mana datang nama tu. =P

eDdY said...

hehe...best nyer
lagi2 kalo timun tu rangup...pergh..sedap...hehe

Mohd Sukur Ibrahim said...

proton ezora xde ke??

[z@ck] said...

Drunbella Khoo..
aku nak taruk nama ferrari burger la..hihi

Nour Eyza..
entah la..dari kecik lagi dah biasa panggil proton saga.kuih ni tak kira musim.memang sentiasa ada

LORD ZARA..
hahaha..saja nak goda hang

zai..
serius? aku ingat aku sorang ja.hahaha

john bert..
tapi burger 40 tingkat ko tau plak kan.hahaha

Peri Pia..
nanti kita bt karipap sama2 naa..hehehe

Zqah Ail..
ye ke? ada juga ka kuih lain nama proton saga?

Softtouch Hanim..
hehehe..nak murtabak sungai buloh sis =)

fikah mus..
uiihh..tengok orang ler..hahaha

Jaja'Z..
sabar sis sabar

Linglung..
memang agak tak kena..hahaha..asal edible gua telan ja.

[z@ck] said...

aisumi chan..
yup yup..ada juga yg panggil mini burger =)

hans..
mesti hang bayang kuih yang ada ekzos bagai kan? hehehe

Nazz@Purple..
hahaha..lagi sempoi

enchix landax
hehehe..kuih bom bukan yg kosong tu ke? yang macam pak tongkoi tu

x-po..
sibuk je dia..org suka dia pun nak suka.hahah

lina..
gi cari skang sis =)

Danial Ikhwan Jaafar..
pergh..kelas gila nama burger ko.

eddy..kureng suka timun..kalau ada timun, buang ke tanah je.huhuhu

Mohd Sukur Ibrahim..
nanti aku invent nama kuih tu ok

Peri PiA said...

really?ok blk M'sia nti roger akak ok ..teruja dah nih :D

Gavan-Kun said...

Woh, dah lama xmakan kuih proton saga ni,

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger