Online users

Follower

Tuesday, September 28, 2010

Explore more.

Rasanya ramai yang bersetuju dengan aku tutorial EPSY 241 hari ini paling best. Sebabnya kitorang dapat duduk dalam cybercommon dan explore new things.So, meh aku nak kongsi dengan korang.

1) [Prezi.com.] Benda ni sangat berguna untuk bakal cikgu dan orang yang selalu deal dengan presentation.Instead of guna powerpoint yang sangatlah bosan dan lame, apa kata kita guna Prezi ni pula.Graphic dia pun cantik dan kalau korang guna ni, nampaklah hebat sikit.Hahaha.Aku pun still explore benda alah ni. Memang teruja habis la dalam kelas tadi.Duk oooohh aaaahh tak berhenti.

2) Google more.Korang ingat korang dah habis explore ke page google? Aku berani bet ramai yang tak pernah klik button [more] kat atas tu.Antara option yang ada ialah scholar, blogs, updates, youtube, calendar,documents, reader, sites, groups. Dan ada lagi button [even more]. Dengan adanya option ni, lagi senang kita nak cari info pasal something. Contoh, untuk student yang kena cari journal, just klik terus kat option [scholar]. Bagi yang tak ingat url blog, masuk je kat option [blogs], letak keyword 'insan tinggi', zup terus keluar link blog aku.Hahaha.Sangatlah senang nyah oi.

Nooh.Keluaq berderet. Tak jumpa lagi blog aku tak tau lah.

Dunia makin canggih.Aku kagum dengan Judy (lecturer EPSY) sebab dia memang pro bab teknologi ni. Padahal dia dah tua.Jarang nak jumpa orang tua yang expert bab ni kan.Lagi hebat dari anak muda.Lagi nampak cool bila dia bawa masuk iPad dalam kelas buka Guitar Hero.*nganga mulut*

5 comments:

Unknown said...

mmg cool part guitar hero tu.. haha

Unknown said...

smart..

eDdY said...

betol2...
google ni ada macam2...
sampai x habis la explore..hehe

NIA said...

ak nk ipadddddd.hahaha.

Anonymous said...

guitar hero tu takle blah haha

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger