Online users

Follower

Thursday, October 14, 2010

Raya Sakan Contest : Raja Fiqri Fauwaz

21) Raja Fiqri Fauwaz. Kenalan dari 100 penulis =)

Raya Sakan Contest by Insan Tinggi.

Ini contest pertama saya, seumur saya menulis blog.

Saya jumpa contest ini di blog 100penulis.

Mahu sertai juga? Usha sendiri syarat-syarat penyertaan di blog penganjur

dan...

Saya kira gambar-gambar ini sakan, mengikut syarat penyertaan yang sudah termaktub.

Ini gambar-gambar hari raya pertama di kampung saya, bersama teman-teman sekampung beraya di setiap rumah dalam kampung.Boleh tahan ramai orang kampung gua rupanya, tak sempat nak habis sehari beraya.



Saya fikir ini gambar "Berborak Raya Paling Sakan" masa raya itu hari.
Sakan berborak tak ingat nak makan. Borak pasal apa entah tak sempat jenguk satu-satu.
Kamu kira sendiri ada berapa kumpulan sedang berborak. Keh keh keh.
Budak-budak ni kalau berborak tak ingat dunia. Gayenya macam lama sangat tak jumpe.

err...

Dan saya hidangkan beberapa lagi versi raya sakan sebagai tambahan hidangan raya.
Dah alang-alang nak posting entri. Keh keh keh

Sakan berborak tak ingat tengah beraya. Borak pasal ejos motor.
Mentang-mentang pomen dari Kolumpo ada balik.

Sakan makan tak ingat orang lain pun nak beraya juga.
Pikir la sikit kat tuan rumah wei, raya pertama dah habis makanan.

Sakan makan besar open table malam raya.
Agak-agak la, lu olang ingat ini raya tahun baru cina ka mau makan besar.

Sakan purple. Muka pun sudah naik purple.
Mama gua silap tak beli patung barney beso buat decorate rumah.
Cilakak! Ini semua adik perempuan gua punya pasal.
Mujor spek gua pun tak tukar purple.

Cukup?
Ada lagi. Entry panjang sangat nanti. Semua stok sakan-sakan punya. Sampai tak reti nak pilih gambar mana paling sakan. Kah kah kah.
Tapi saya rasa cukup la ni. Tahun depan raya lagi.
Selamat Hari Raya Aidilfitri buat penganjur yang saya tak kenal. Cuma tahu geng-geng editor 100penulis sahaja. Lepas ini boleh kenal. :P

0 comments:

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger