Online users

Follower

Sunday, March 13, 2011

Muhasabah diri

Happy weekend you'olls. Dua hari lepas kita dikejutkan dengan bencana tsunami yg berlaku di Jepun. Subhanallah. Besarnya kuasa Tuhan. Tanpa sebarang amaran, tenggelam jua bandar Tokyo. Dahsyat pula tu. Dunia da makin uzur, tunggu masa nak musnah saja. Bila jadi macam ni, aku rasa takut. Ye lah. Aku belum puas lagi hidup kat dunia ni. Apatah lagi aku rasa amalan aku kat dunia ni masih belum cukup untuk dijadikan bekalan di akhirat nanti. Setiap kali nak masuk tidur, aku mampu berdoa ja dipanjangkan umur. Siapalah kita nak melawan kuasa Tuhan kan? Kalau dia nak orang tu mati sekarang dalam keadaan sihat pun, dia boleh buat. Hebat kan kuasa Tuhan. Mari kita sama- sama banyakkan amalan. Weekend macam ni ada banyak masa terluang. Bolehlah muhasabah diri tu :)

Aku tak mampu nak update macam dulu dah. Banyak sangat kerja nak kena buat. I take it as a positive thing. Semua orang ada 24 jam. Pandai pandai la divide antara pelajaran dan aktiviti lain.

Rindu semua!

Sent from my iPod

1 comments:

eDdY said...

betol2..
samer2 la kite berdoa serta bersyukur kerana masih d beri peluang tuk terus bernafas d bumi allah ini(^^)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger