Online users

Follower

Monday, May 16, 2011

Baking?

To be frank, saya adalah sangat lemah dalam skill baking ni. Prefer masak lauk lagi dari baking. Pernah sekali je baking. Buat kek pisang. Itu pun berkurun dah. Kagum dengan orang yang suka baking ni. Buat muffin la, cup cake la. Hidup sentiasa manis. Hahaha. Plus, aku tak minat sangat makan kek. Boleh makan tapi tak ada la gila gila punya suka. Cepat muak.

Ada sorang mak sedara aku ni memang gemar baking. Tengok saja dalam Facebook, satu album penuh gambaq kek semata. Cheese Blueberry cake la, Black forest cheese la. Semua ada unsur cheese. Terliur beb tengok presentation. Pernah juga aku minta resepi kat dia. Dia dah bagi tapi tak ada sebarang tindakan dari pihak aku.Hahaha. Malas nak buat. Malas nak cari barang. Remeh sangat. Dia sendiri mengaku banyak duit habis sebab baking ni. Ye lah. Cream cheese lagi, tepung, telur, whipped cream bla bla bla. Kos barang mentah mahal. Tapi demi memuaskan perut anak sendiri, dia buat jugak la.

Last few days Wan buat kek lapis. Bersilat sorang sorang kat dapur sampai terhangit sikit kek dia tu. Tapi tetap sedap. Kek lapis lagi remeh oh. Kena prepare layer by layer. Yang penting pewarna kena banyak.Aku tukang tengok dan makan ja la. Hahaha.

4 comments:

Drunbella Khoo said...

i love baking.
(^___^)v

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

nyam2! kek readymade tu cek reti..hik3

Judiene said...

Aku suka jugak baking ni.
Tu pun sebab ramai orang suka tempah kek kat mak aku.
Dia memang minat bab-bab baking ni.
Dah menurun kat anak sulung dia ni sikit.
Hehe.

eDdY said...

aq x suka sgt kek..tpi kalo dah ader..mmg makan la..(^^)

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger