Online users

Follower

Tuesday, December 6, 2011

Sambal petai

Kan hari tu aku mengomel nak makan sambal petai kan? Habis sampai ke FB aku 'meroyan'. Lepas tu Nunun dengan baik hatinya tolong belikan petai 10 papan untuk aku. Oh...that's so sweet of you Nunun sayang. Tok tanya nak buat masak sambal ke ulam. Sebab kempunan nak makan sambal, so sambal la. Aku ingat nak masak sendiri tapi elok aku masuk dapur, mak su dah siap potong petai semua dah. Satu je la aku kureng sikit, aku tak suka makan sekali dengan kulit. Aku lebih suka makan petai tu je semata. Tapi dah terlambat. Mak Su dah siap potong kecik kecik dengan kulit. Tok cakap macam tu lagi sedap.Lagi berasa petainya. No no no. Aku memang tak suka makan dengan kulit. Cakap la sedap ke apa ke, tetap aku tak suka kulit. Rasa pahit macam mana entah. Lagi satu, remeh gila time makan. Pasal nak kena kopek kulit. Dah tu, isi pulak ciput. Huhuhu.Next time, tobat aku buang siap siap kulit petai tu.

6 comments:

aReLaN said...

wlupon xske petai,tp sedap je nmpk sambal tu.sbr2.dugaan sme ni.heheh

[z@ck] said...

aReLaN..
puasa lagi eh hari ni..?

shark said...

uhhhhhh...
sambal petal tuuu...
mn leh tolak..

[z@ck] said...

shark..
hantu petai jugak ke? hehehe

eDdY said...

sampai skank ni x suka makan petai..
tpi sambal petai aq suka..hehe..
time makan petai letak tepi..haha

[z@ck] said...

eDdy..
aik..sama ja..hang makan sambal je la kan.hahahahaha

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger