Online users

Follower

Monday, December 12, 2011

Sayur keladi


Duduk rumah, nak makan apa, habaq ja. Insya-Allah tok akan try buat. Dari dulu lagi tok dah tahu aku suka makan sayur keladi. Selalu hidangan sayur keladi tu aku beli kat bazaar ramadhan ja. Jarang nak jumpa kat restoran. Baru baru ni, tok buat sayur keladi. Kali ni aku tak minta pun dia buat. Tapi dia terjumpa sayur keladi ni kat rumah sapa entah. Terus dimintanya sikit dan ketung ketang di dapur. Frankly speaking, selagi tok tak panggil masuk dapur, non ado batang hidung aku kat dapur. Sampai tok cakap la aku ni baloq sikit nak tolong tok kat dapur. Hahaha. Kena sebijik. Sentap mak noks. Lepas ni kena la selalu offer pertolongan kat dapur. Berbalik kepada sayur keladi. Nikmat dapat makan masakan kampung. Pekena pulak dengan ikan termenung goreng. Bisa terangkat der. Makan keladi ni bagi aku, ralit dan tak boleh stop. Nak lagi dan lagi!

p/s: Tukang perabih sayur keladi kat rumah ---> aku!

9 comments:

cha said...

sedap zack. akak suka. klau masak rebus cmtu je pn dh sedap. cicah sambal belacan dgn ikan goreng perghhhh

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

ya allah teringin kot! hehe..ni kalau dapat ratah ni..mak aihh..memang slrrrrp! gila terlioq kot!

Cikrynn said...

sedapnya zack....lagi sedap klu keladi tu masak lemak dengan siput sedut...fuhh terangkat

nur amalina athman said...

sayur keladi mmg sedap..:)

eDdY said...

aq x reti makan syur ni..huhu

Anonymous said...

owh!
my feveret!

[z@ck] said...

cha..
tak pernah makan yg rebus mcm tu ja.mungkin boleh try nanti.hehehe =)

syafawani..
cuba tgok kat parit sebelah rumah..kot kot ada.hehehe

Cikrynn..
wah.first time dgr buat masak lemak cili api.will try it one day.

nur amalina othman..
kan? heaven oh!

eDdy..
sumbat dalam mulut then telan.senang ja.HAHAHA

Cik Puan Hafiza..
wah..suka jugak eh. =)

gula merah said...

sayor keladi mkn ngan nasik ulam....suka mkn tp lepas tu jenoh dok genyeh idong...gatai mak nokss..hehehe

Cik Sibuk said...

Pergh..sayur keladi somi i punya febret..

tengok gambar dah terliur..

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger