Online users

Follower

Wednesday, February 22, 2012

why no update?

Amik hang. Lama menyepi dari blog. Minggu ni banyak busy la. Semua gara gara paper Research Project. Kena hantar written report. Untuk orang yang tak pernah terdedah dengan paper research project, 1000 words tu bagaikan 10,000 words. Payah gila. Taip, backspace. Taip, backspace. Sampaikan lecturer terpaksa bagi extra talk pasal research. We did learn about research project in New Zealand but it was not as deep as we are doing now. Setakat belajar teori. Praktikal tak ada. Even ada pun, Frank banyak melalut. He's more to intervention study. Mula la nak salahkan Frank. Hohoho. Tapi apakan daya. Batch aku ni selalu dijadikan tikus putih. Bahan eksperimen. Entah entah junior nanti tak ada pun research project. I'm not saying this as I envy them or what so ever, tapi kadang kadang stress tau tak jadi bahan eksperimen ni. Dah la final year. Paper lain aku tak risau sangat tapi research project ni paling buat aku tak senang duduk.

Final year, kerja menimbun. Semua pun lalui benda yang sama kan? Cuba untuk keep the energy to the highest level. Sentiasa positif. Sekarang ni rasa nak pergi bercuti. Rindu zaman kat Welly. Belajar rileks. Duit poket pun bertambah pasal kerja. Kat sini? Akaun bank tu asyik menurun ja setiap minggu. Income tak ada pun. Pathetic gila. Adoih la. Life as senior? Tak perlu belagak senior sangat la. Hahaha. Dah la paling tua kat maktab. Gilo. Tahun ni umur dah 23. Kan aku cakap aku nak turun jogging kan? Yes, aku jogging tapi inconsistently. Ada hari rasa nak turun, turun. Sekali jogging, dua round. Ok lah tu. Keluar jugak peluh. Malam dah start tak makan nasi. Aku rasa ni pencapaian terbaik aku sepanjang aku hidup. Hahaha. Aku ni jenis kuat makan nasi. Kalau tak makan, ketaq satu badan. Tapi kali ni, aku berjaya lawan nafsu sendiri. No more rice at night. Tapi sekali dua terbabas jugak. Hehehe. Mostly malam makan mee, bihun. Gilo tak makan. Parkinson kang. Untuk apakah aku berbuat sedemikian? Sebab nak turunkan sikit berat badan. Last timbang, berat aku 59. Tak dapat terima kenyataan pasal kat Welly, berat aku 55 ja. Ini tak boleh jadi. Tu pasai 'no more rice at night' dengan harapan turun la ke 55. Huhuhu.

Ok. Tu ja kali ni. Senang senang nanti aku update lain noh. Bye bye =)

9 comments:

fatihah azemi said...

xcool langsung jadi bahan eksperimen T.T

thah merasai ape yang akak rasa. kami pioneer jugak T.T

NIZAM said...

gudluck la ye Zack. final year mmg banyak dugaan sikit.

:))

aReLaN said...

all the best k.final year memang memeritkan tak kisah la course apa pon kan.hmmm

eDdY said...

pergh..mmg lamer x update ni..
aper2 pon gudlak k..
dalam belajar dan jugak dalam diet..hehe :)

wanie_mn said...

ala, td baru lps supper nasi sesenduk. tak tahan tgk telur goreng. haha. btw,good luck ok!!! ^^

suezen said...

1000 words??? terbaik!!!!!!! aku 100 pun belum tentu leh buat

Cikgu Ma said...

orang utara mai nak follow cni jugak =)

nash said...

salam, FYI, mee or bihun tu sebenarnya sama jugak mcm nasi so tak de bezanya kalau u tak makan nasi and substitute dgn mee tu, kalau boleh time dinner mkn sup or roti whole meal dlm 2 keping dan buah2an/sayur stim.

AmirahSM said...

bhagia noh berat nek la tuuuu, hehehe

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger