Online users

Follower

Monday, January 14, 2013

Nasi Kukus EPL.

Lupakan kejap cerita trip to NZ.Aku nak update tempat makan baru yang aku discover last week. Thanks to Faten dan Kob sebab bawa aku jalan jalan cari makan area Aloq Setaq. Kalau harap aku sendiri yang nak pergi, memang idok ler."Patah kaki" since balik Alor Setar ni.

So, here we go. Nasi Kukus EPL. Lokasi, dekat Tesco Mergong. Bukan dalam Tesco, tapi deret kedai sebelah Tesco. Sebab apa nama EPL? Maybe sebab tokeh kedai ni kaki bola kot. Sebab tu nama kedai ada influence bola sikit.

Komen aku terhadap nasi kukus EPL ni, kalau banyakkan kuah dan sambal belacan tu, pasti lagi umph. Aku ni hantu sambal belacan. Ayam goreng berempah dah nice sangat sangat dah.Rangup, cukup rasa. Aku nak minta tambah kuah time makan, rasa segan pulak. So, kalau tokeh kedai terbaca entri aku ni, mungkin boleh consider kasi kuah melimpah ruah.Hehehe.Dalam gambar macam banyak kan kuah, tapi sebenarnya tidak.Bila diruntuhkan nasi tu, tak semua nasi kena kuah. Haa.Mungkin bagi certain people yang suka makan nasi kosong tanpa kuah, boleh terima portion kuah dia tapi bagi aku tak cukup.Huhuhu.

Banyak pulak 'kuah' nya kaaaan.

p/s: Tak boleh lawan Syed Nasi Kukus Ayam Berempah Sungai Petani. Huwa! Rindunya makanan kat SP!

4 comments:

AmirahSM said...

Rindu jugak nasi kukus ayam berempah syed!!

[z@ck] said...

AmirahSM..
kan? huhuhu..rindu hotmas, rindu syed nasi kukus, rindu semua laaaa

izyantyPersonalTaste said...

nampak sedap...teringin nak makan..he3..
jom join contest
zyanty.blogspot.com/2013/01/nak-shawl-free-tak.html

eDdY said...

aku kalo makan nasi kukus..mmg aku akan mintak kuah lebih la..haha

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger