Online users

Follower

Tuesday, January 1, 2013

Pembuka 2013

Akhirnya 2012 melabuhkan tirai dan 2013 membuka tirainya. Macam pantun buka tutup tirai pulak.Hahaha.Petang tadi Mak Njang call. Tanya perkembangan aku. Tiba tiba dia nak minta tolong sedara aku kat PPD untuk jawatan guru sementara. Gulp. Actually aku ada cakap kat dia sebelum ni nak apply guru  sambilan tapi itu dulu. Sebulan yang lepas. Sekarang ni rasa macam malas pulak nak kerja. Tak puas cuti lagi kot. Hehe. Dia nak tolong adjust la kiranya. Aku pun okay je la. Tup tup setengah jam lepas tu, dia call lagi. Suruh pergi PPD esok. Mengadap sedara aku tu. Katanya dorang memang nak pakai cikgu BI sekarang. Suruh buat resume surat bagai. Wargh. Ini sangat tiba tiba. Tak duduk senang terus. Huhuhuhu. Gelabah lebih kan? Padahal belum tentu lagi dapat ke tak. Hahahaha.

Dalam hati 50-50.Rasa tak puas lagi cuti. Apa pun, ku berserah pada qada' dan qadar. Just go with the flow. Kalau tuhan dah tetapkan takdir aku tak cuti panjang, di sekolah la tempat aku menghabiskan sisa cuti 3 bulan ni atau sebaliknya. Berserah sajalah. Is this a great beginning of 2013? God knows better.

p/s: Berdebor pulak nak pergi mengadap esok. Huhuhuhu. Doakan saya.

1 comments:

eDdY said...

ader interview ke?

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger