Online users

Follower

Tuesday, September 17, 2013

As usual

So,hari ni sekolah macam biasa. Nothing interesting. Masuk mengajar macam biasa. Cumanya aku sedikit geram dengan budak tahun 3S. Memanjang ja tak siap homework. Bila tak bagi homework, mak bapak hingaq kata cikgu tak bagi homework. Bila bagi, tak buat pulak. Lemak berkrim betul. Cuti sampai 3 hari langsung tak sentuh homework. Macam mana dia stop buat kerja tu on Friday, macam tu jugak la kerja tu arini. Huh. Menyirap darah weh. Sudahnya, aku kasi cubit lengan siapa yang tak siap. Ini bukan first time aku cubit, dah banyak kali aku cubit. Tapi dorang tak heran pun weh. Macam tu jugak. Haish. Letih mak noks.

Tahun 6 dah habis UPSR,sekarang ni dorang rileks banyak la. Aku masuk kelas tadi pun dorang buat dek ja.Tambah tambah yang rasa diri tu pandai daripada kawan yang lain. Aku cakap kat depan, dia buat dengar tak dengar ja. Geram betul. Aku malas nak naik tangan sebab dah besar. Pandai pandai la fikir sendiri. Mulut tu cakap tak berhenti, bila suruh buat kerja, dia paling lambat siap. Aku tengah fikir language game yang fun untuk buat kat dalam kelas. Yang tak berat. Sebenarnya zaman mengaji dulu banyak language game yang aku main tapi memory lost tiba tiba. Dah lupa daaaa..Spelling bee,simon says, win,lose or draw, apa lagi haaa? Tell me, tell me. (Actually boleh ja google tapi saja mengada nak tanya readers jugak. Nak manja manja.Kahkahkah)

Ok la you'olls. If ada game yang korang rasa sesuai untuk dimainkan oleh budak yang English proficiency nya low to average, kasi tau la ea.Thank you!

6 comments:

Miss Dee said...

kak zack, saya selalu main bingo. kiranya fokus kat listening skills depa. instead of spelling test which is obviously looks like a test and boring we have bingo. hehe. selalunya sy sediakan template siap2, suruh depa tulis words yang kita nak. nk lagi challeging guna words yang bunyi nak dekat sama contoh 'doe', 'toe', 'class', 'glass'. budak2 suka bingo. tapi bila ada yg ckp bingo, cikgu keja lebih sikit, nak approve ke tak bingo tu chek dia punya spelling & words yang dia cross

tak pon snake and ladders; dlm setiap petak isi phrase/sentences, so bila dia masuk petak tu, dia kena say out loud the phrase or sentence (yg ni saya ambik idea textbook year 2, page 105). best gak. sy buat in group meriahsikit. hehe

poison box pun boleh buat. play music, stop. sapa dpt kotak ambik satu kertas, jwb riddle ke short quiz kalau xboleh denda. nak nampak denda ada unsur language, sebut tongue twister. hahaha

suezen said...

aku hanya mampu membaca...nk bg idea...aku pun x pernh terpikir..tp..tabah laa wahai cikgu...

shazika said...

hangman

shazika said...

hangman

Unknown said...

Blh gal sediakn word search plng snng dulu. Bg bdk2 xcited n increase ke diffult words

eDdY said...

x igt da..haha..lama da x maen game2 english ni..haha

 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger