Online users

Follower

Showing posts with label Mak Ku. Show all posts
Showing posts with label Mak Ku. Show all posts

Monday, November 28, 2011

Sambal paru Mak Ku

Yeah! Aku memang hantu sambal paru. Pantang jumpa dekat kedai, harus angkut penuh satu pinggan.Lauk lain dah tak pandang dah. Al kisah nya pergi breakfast kat Jitra. Nak ubah angin la katakan. Dah bosan mengadap nasi lemak Chot Titi Gajah. So mat arep bawa la aku makan kat satu kedai ni. Nama nya 'Mak Ku'. Kedai ni tepi jalan ja pun. Mula mula nampak macam tak convincing tempat ni. Tapi sebab nampak sambal paru, terus pujuk mat arep makan situ. Hahaha. Mujur nasi lemak Mak Ku pun sedap. Sambal pun sedap. Semua sedap la senang cerita. Ada nasi lemak yang dah dibungkus dengan daun pisang. Ada jugak yang self service. Kitorang amik yang self service je. Panas sikit.

Sambal paru Mak Ku tak sampai standard yang aku nak. Tapi still sedap. Dah dasar suka makan paru kan. Buat la masak macam mana pun, telan jugak! Yang tak boleh tahannya, siap bungkus bawa balik.Hahaha. Tok selalu buat masak kurma. Tak pernah rasanya dia buat sambal paru. Balik rumah, terus sambung meratah.Dasar kaaaaaan.

p/s: Untuk yang duduk area Jitra dan Alor Setar, if korang tahu kat mana ada jual sambal paru, gitau aku eh. Nak jugak terjah. Demimu sambal paru.Nak buat sendiri boleh ja tapi saya sangat MALAS.
 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger