Online users

Follower

Showing posts with label stationery. Show all posts
Showing posts with label stationery. Show all posts

Tuesday, January 4, 2011

Jealous betullah.


Kalau keluar ke pekan, tak sah kalau tak singgah Popular.Memang gedung ilmu terbaik untukku.Ecewah.Saja pusing pusing bahagian stationery.Rindu pula zaman sekolah rendah dulu.Dalam kotak pensel penuh dengan segala macam benda.Aku paling suka kumpul pen warna warni Pilot.Bekalan untuk tulis biodata diri.Hahaha.Setiap kali keluar, mesti angkut sebatang.

Sekarang ni zaman dah maju.Macam macam benda dah ada.Aku paling kagum kat rekaan gunting.Seingat aku, dulu cukup payah nak cari gunting yang boleh potong kertas bercorak fancy.Kalau ada pun, tak ada jual sampai satu set.Plus, sangatlah mahal.Ku pernah beli untuk buat folio sejarah.Dapat A kot.Ehem.Sekarang ni, dah banyak jual kat kedai.Murah pula tu.Geram.Rasa nak beli buat bekalan nak mengajar nanti.Mana nak tahu boleh guna untuk ABM ka.Hehehe.

Dah la colourful.Geramnya!

Tak cukup dengan tu, kalau nak buat corak atau bingkai kat folio pun tak gaduh lukis tangan dah.Ada yang dalam bentuk stamp pad dah sekarang.Hish.Jealous mak noks.Dulu berusaha aku manual satu satu page lukis corak bunga.Page depan cantik la.Mai kat page last last tu, horrible! terrible!

Moral of the story. aku jealous dengan budak sekolah zaman sekarang.Huh.

Saturday, June 26, 2010

Smiggle



Smiggle, the Australian hottest stationery brand yang cukup famous kat NZ ni.Kalau kat Malaysia, kita ada Stabilo.

Al-kisahnya boleh tergoogle pasal benda ni after budak Room 6 duk kecoh pasal barang smiggle which they said quite expensive to buy.Dalam kelas, dorang tak habis-habis promote smiggle.Kalau siapa yang ada smiggle tu, kira up la.Tapi serious cantik stationery smiggle ni.Very the colourful.Memang sesuai sangat untuk budak-budak.

Aku tak pasti brand ni keluar ke tak kat Malaysia.Zaman kegemilangan alat tulis dah berakhir buatku.Pergi kelas pun mana ada pencil case.Bawa pen sebatang ja.Hoho.
One of the smiggle product.

Patutlah bila Minah hilang one of the smiggle pen ni, dia dah menggelabah taik.Satu set costs you NZD 12.Convert duit Malaysia? Tak sanggup nak berhabis kat pen colourful.Beli pen cap Tesco sudeh.

Kinda like the logo.Simple but yet stylo meh.
 
© 2011; Utara Mai| Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger